Johanna är sjuk.

I tisdags så kräktes Johanna, ingen vanlig magsjuka. Hon hade ätit dåligt i ett par dagar och när jag pratade med Helen på BVC så trodde hon att det var frågan om ett virus. Johanna piggade på sig under förmiddagen och var sig själv sedan. I lördags var det dags för avslutning på simskolan och det var jag som skulle köra. Lastade in Johanna, Vilma och Spirit i bilen. Bad Tommy damma av lite, så jag kund börja julpynta när vi kom hem. Johanna ville hjälpa till.
På simhallen har börjar ledarna med lite sång, dans och musik. Ganska kul...när de flög i vattnet. Själv tyckte jag att det var lite för hög volym... det ekade ganska bra. Därefter var det fika för barnen och sedan fritt bad. Jag tyckte Johanna såg lite frånvarande ut, men ägnade inte mer tankar åt det. När vi kom hem så var det dags för lunch. Johanna ratade lunchen och var inte alls sugen på lövbiff och potatisgratäng. Jag kände på henne och visst kändes hon varm. Hon klagade på huvudvärk. Tog en temp och den visade 39 graders feber. Tog upp henne till hennes rum, hjälpte henne av med kläderna och stoppade ner henne i en pyjamas i stället. Läste lite prinsessagor och sa åt henne att hon skulle försöka sova lite. Hoppades att det bara skulle vara något tillfälligt som skulle gå vara övergående på dagen. Försökte få i henne lite vätska men hon ville inte ha. Natten till söndagen kom hon in till oss... och skulle självklart ligga som ett plåster mot mig, denna stekheta lilla unge. Jag frågade om hon ville ha något att dricka och det ville hon, så vi gick ner och jag fick i henne 1 ½  mugg med nyponsoppa och en macka. 
På söndagen hade hon fortfarande 39 graders feber och huvudvärk, jag sa att huvudvärken troligen berodde på att hon druckit så dåligt.
Jag hoppas hon blir frisk så hon kan lussa på dagis på måndag. Hon är ganska härlig, för när jag pratade med henne på söndagkvällen när jag gjorde henne nattaklar. Så tyckte hon på att om jag är frisk orkar jag lussa men är jag sjuk så orkar jag nog inte. Ganska smart tycker jag.
Vi får väl se hur hon mår när hon vaknar. Jag hoppas vi kommer iväg och kan titta på barnen när de lussar.
 
Nu ska jag hoppa ner i knopplådan igen önskar er alla en härlig natt med många timmars skön sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0