Julgranen

 Vi hade bestämt att vi skulle ha en liten gran i år, det behöver inte vara så stort. När vi var i väg och köpte den, så var det ganska komiskt, för både jag och Tommy såg granen samtidigt och det var verkligen bara, den ska vi ha! Julgransköpet gick med andra ord otroligt smidigt och var överstökat på mindre än 2 minuter.
Johanna tjatade i stort sett hela dagen om att vi skulle ta in julgranen, så på eftermiddagen när jag och Johanna hade varit i väg och lämnat inbjudningarna till hennes 6 års kalas, tvättat bilen och handlat lite så tog vi in julgranen. Den fick stå en stund innan vi satte belysningen och glittret. Vi  passade på att äta middag innan granen skulle kläs, det blev Tacos. Johanna brukar få vara med och bestämma vad vi ska ha till middag ett par dagar i veckan.
Johanna fick äran att klä den. Jag hjälpte till lite grann. Tyckte den blev jättefin. Spirit tittade väldigt storögdt på den och såg ut som hon undrade "vad i hela friden är det där...det står någonting där jag brukar ligga och sova på dagarna. "
Johanna är så förväntasfull nu inför julen och det är ju inte så konstigt, även jag tycker det ska bli mysigt.


Julgranen 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0