Lussefirande på dagis

Johanna var feberfri på morgonen och sa att hon skulle orka vara med på lussefirandet på dagis. Barnen var jätteduktiga. De sjöng verkligen av hjärtats lust och läste verser utan till. Ok, med lite hjälp då från en av pedagogerna. Det var verkligen jättefint. Efteråt så stannade vi kvar och fikade lite innan vi bröt upp och åkte hem igen. Johanna är ju ledig på måndagarna så även om hon ville stanna kvar så visste hon att det fick hon inte. Jag hade tagit med te åt mig och Tommy och en festis till Johanna. Lite lussekatter och pepparkakor kom också med... men jag glömde nog det  viktigaste muggar till mig och Tommy. Tur att det fanns att tillgå på dagis.  Alma ville också ha en lussekatt, men Almas mamma hade nöjt sig med att ta med pepparkakor, vi hade lite extra med oss så hon fick en av oss och var nöjd med det. Tackade så fint och gick och satte sig på sin plats. Väluppfostrade barn gillar jag. :-)
En liten bild ska väl vara på sin plats också. Visst ser det fint ut... även om bilden är lite mörk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0