Pysselkvällen på dagis

som Johanna och jag skulle gå på var vi tvungna att strunta i. Johanna har varit hemma från dagis idag, eftersom hon har haft ont i magen. Hon kräktes ett par gånger på morgonen, men piggade på sig redan på förmiddagen. Vi som hade sett fram emot den här kvällen så jättemycket. Men vi båda var överrens om att det var bättre att vi struntade i att gå, så hon fick vara hemma och vila upp sig inför morgondagen. I morgon, torsdag och fredag så ska Johanna med på ett mobilt dagis, en buss som tar runt barnen på olika aktiviteter. Det tycker Johanna ska bli jättespännande.  Så i morgon bär det av till Lantbruksgymnasiet i Bräkne-Hoby där de bland annat ska få åka häst och vagn.

Tommy kom hem 12,30 för att ta hand om Johanna eftersom Spirit skulle till BVC och få sina vaccinationer, dessutom så var det föräldragrupp på eftermiddagen, som jag gärna ville vara med på.
Vad Spirit tyckte om att bli vaccinerad? Inte alls, stackarn hon skrek så det gjorde ont i hjärteroten på mig. Tur att det går över ganska snabbt. Spirit har nu hunnit bli 59 cm och sprängt 5 kg vallen med 340 gram. För 3 veckor sedan vägde hon 4710 och var 56,5 cm. Den lilla grodan börjar bli stor. För övrigt så sover hon hela nätterna, men vaknar ganska tidigt och sover dessto mindre på dagarna. Hon är väldigt social, så det blir inte mycket gjort här hemma. Helst vill  hon bli buren hela dagarna. 

När jag ändå var där så pratade jag med Helene om Johannas symptom och hon trodde inte heller att det rörde sig om någon maginfluensa, utan snarare ett förkylningsvirus som gav sig till känna genom kräkningarn. Alltså släpper jag iväg henne till dagis i morgon.

Tjohej och ha en underbar kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0