Läxa från dagis

Inför Lucia har barnen fått en vers som de ska läsa upp, i allafall så är det så jag har fattat det... jag kan ju ha missuppfattat också. Hur som helst, Johanna och ett av de andra barnen ska läsa följande vers: När andra ljuset brinner vi juleklappar syr och mamma baka kakor och har ett fasligt styr.
När jag övade detta med Johanna härom kvällen så hörs hon säga följande: När andra ljuset brinner vi juleklappar syr och mamm bakar kakor och har ett jävligt styr.
Både jag och Tommy fick ett bryt och kunde inte låta bli att skratta åt det hela. Det lät så festligt. Tänk nu om hon skulle rabbla detta på Lucia, snacka om att det skulle var pinsamt.

Kram och ha en underbar kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0