Babysim lektion 1

I söndags var jag som sagt på babysim med Spirit. Det var jättemånga människor där. Spirit tyckte nog att det blev lite för mycket, hon blev helt råhysterisk och var totalt otröstelig. Jag testade med allt, inget hjälpte. Under infomötet så delades vi in i grupper och förhoppningsvis går det bättre nästa söndag när det inte är så mycket folk.
Spirit den lilla stackarn, jag tror trots att hon var hysterisk att hon tyckte det var ganska skönt. Jag stannade inte under hela tiden, jag ville inte utsätta henne för allt för mycket stress, utan gick upp med henne efter ungefär 15 minuter,  testade med att ge henne lite mat, men det gick inte det heller...klädde på henne och sedan mig själv och åkte därifrån. Hon somnade helt utmattad i bilen och jag tänkte att ja, ja en jättetrött liten Spirit. Hoppades på att jag skulle kunna ta av henne ytterkläderna utan att väcka henne och det gjorde jag ju........inte! Gick upp och la henne med hopp om att hon skulle somna om en liten stund men inte då. När vi skulle äta så var det bara gå upp och hämta ner henne. Jag värmde lite morotspuré till henne medans vi andra åt en hemmagjord pizza, som Johanna hade bakat, med lite hjälp av Tommy. Den var verkligen jättegod.
När vi hade ätit gick jag upp med Spirit och duschade, måste ju få bort allt klorvatten från kroppen. Jag tror hon tyckte det var skönt. Gjorde henne natteklar och lämnade sedan över henne till Tommy för att få duscha av mig själv och gjorde mig själv natteklar.
Fixade en flaska mat åt Spirit vid 18,30 och hon slocknade nästan med flaskan i munnen. När jag sedan skulle bära upp henne så var det som vanligt "Pling.. nä, vadå jag ska inte sova, vad har du fått det ifrån mamma?" Hur som helst, jag la mig med henne en liten stund och maken till unge och snacka får man leta efter.. det var massor med guturala läten under ungefär 10 minuter och sedan blev det tvärtyst...Spirit sov. Jag somnade jag med.. Tommy väckte mig 20,30. Fixade en kopp te och ett par rostade och avslutade kvällen med veckans avsnitt av Flash Gordon.

Nu ska jag återgå till drömmarnas värld.
Kram på er alla nattugglor och alla andra som är vakna på dagen... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0