I helgen har det varit mycket...

Fredag 23/1-09
Lyckades jag få hela huset städat. Kors i taket!!! Det är ju inte varje gång som man får det gjort.
Farmor, farfar och en mycket god vän till oss, Martin från Stockholm. Alla kom vid 16,00 tiden på eftermiddagen. Johanna hade längtat hela dagen och frågat mig i tid och otid när farmor och farfar skulle komma. Jag förstår henne, det var en jättelång dag för henne att gå och vänta och mamma var jättetråkig. Hon tittade på film och satt vid datorn, hon städade sitt rum och bäddade sin säng. Hon hjälpte till att duka till middagen. Vilken duktig tjej jag har.Jag bjöd på Tacospaj till middag. Det var ett kärt återseende. Johanna träffar inte sin farmor och farfar så där jätteofta. På kvällen nattade farmor Johanna, De läste en saga från en av Johannas prinsessböcker. Sedan skulle alla gå upp och säga godnatt till henne och det gjorde vi ju.

Lördag 24/1
Simskolan var inställd, vilket jag hade fått reda på fredageftermiddag. Vi skulle ha namngivning för Spirit. Tiden var satt till klockan 14,00. Hon hälsades välkommen med följande ord "Vi skulle vilja hälsa Spirit Laura Magdalena välkommen till världen, gemenskapen och familjen. Du kom till oss 04,05 den 13 september och vägde då 2930gr och var 46 cm lång. Vi möter dig med största kärlek och respekt. Ett namn är en bekräftelse på att vi finns till, att vi är någon, ett namn att lyssna till och ett namn att svara för. Att skratta, känna glädje, älska, längta, drömma men också att vara rädd, ha ont, frysa och bli blöt. Ibland ä man svag och ibland är man stark. Nu är jag glad att vara den första att gratulera dig Spirit Laura Magdalena till dina namn."

Hennes fadder heter Heidi. Heidis stora dotter Izabelle läste en dikt av Stina Norén "Barnets önskan:

"Krama mig ofta så jag blir glad och trygg
Låt mig känna mig älskad även när jag varit stygg.
Stå fast ni vuxna trots mina prövningar och test.
För även om jag klagar är ni ändå bäst
Visa mig i handling vad respekt är för någonting
Tala om att jag duger precis som jag är och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor och kom ihåg att man kan leka även när man blivit stor."

Jag vill på det här viset visat min tacksamhet och glädje att just ni var här och gjorde Spritis dag till en minnesrik dag.
Självklart gäller det alla som var här. Tusen tack till er alla.
Efter dessa ord bjöd vi på fika. Jag hade bakat en hel del och hade även alternativ till allt sötebröd. Jag hade nämligen för första gången bakat rågskorpor, dessa blev kanongoda.
Spirit fick väldigt många vackra gåvor ifrån er alla.
Min älskade mor fyllde år och henne önskade jag en underbar födelsedag, det är dessutom 6 år sedan vi flyttade in i huset.



Söndag 25/1-09
Var det åter dags för babysim, jag tog bussen in till stan med Spirit och det gick lite bättre den här gången än vad det gjorde förra veckan. Hon var inte lika hysterisk som hon var första gången som vi var där.
Martin åkte hem, jag hade hoppats på att han skulle kunnat stanna ett par dagar till, men men... det är inte mer än 3 veckor kvar tills jag och tjejerna åker till Stockholm och hälsar på, vi träffas då igen. Det ser jag fram emot.

Under de här dagarna har det blivit lite väl lite sömn och jag kände att jag var trött så jag mådde illa, det blev med andra ord sängdags ganska tidigt. Hade svårt att somna och när jag väl somnat så kändes det som om jag just somnat när Spirit vaknade vid 02,00 och ville ha lite mat. *suck*


Jag kommer att ladda upp bilder från namngivningen senare under dagen, för nu ska jag ta min stora fina tjej och återgå till sängen.
Ha det bäst ~flodhäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0