Johannas kalas på Barnens lekland.

Ja, så var den stora dagen här, när Johanna skulle ha sitt kalas på Barnens lekland. Alla utom Nathalie kunde komma, Nathalie låg hemma med feber och var jätteledsen att hon inte skulle kunna vara med. Johanna pratade med henne på förmiddagen innan vi åkte, hon talade om för Nathalie att det gjorde inget, för vi kunde åka till leklandet en annan dag med henne. Visst är det en gullig tanke.
Eftersom jag hade tjejerna från området med mig i bilen och vi var där redan 11,40, kalaset började 12,00, så fick de börja leka och stoja runt. Klockan 12 kom de övriga tjejerna. Nu var det lek fram till 12,30, sedan bar det upp till Riddare/Prinsessrummet, där pannkakor och sylt skulle inmundigas, det serverades 3 rejäla pankakor, med sylt och socker. Varsin dricka, jordgubbsmer när detta var uppätet, eller ja, det barnen orkade så kom den efterlängtade glassen. Det var inte många som orkade äta upp det. Johanna såg nästan förtvivlad ut och sa till mig, mamma jag orkar inte mer... men snälla lilla vän.. ät inte mer då!!
Heidi, min absolut bästa väninna och hennes stora dotter Izabelle var med och höll mig sällskap. Även Hannas mamma Filippa var kvar, eftersom Hanna inte hade träffat sina gamla dagiskompisar på jättelänge. Det var tur att Filippa var med. När vi skulle åka hem, så bar det sig inte bättre än att bilbältet där Johanna sitter i bilen låste sig, självklart släppte det inte, där står jag med hela bilen full av barn som ska hem från Barnens lekland och kan inte köra för att bilbältet krånglar. Filippa hade inte hunnit köra, så jag stoppade henne och med förendade krafter försökte vi lösa problemet, men utan resultat. Det hela slutade med att Filippa lovade att ta ett av barnen och köra förbi här, eftersom jag behövde platsen i framsätet så frågade jag Felicia om det var ok för henne att åka med Filippa och Hanna. Felicia tyckte inte att det var något problem utan hoppade ur bilen, tog sin bilkudde och hoppade in i Filippas bil. Tusen tack Filippa för hjälpen, den var verkligen guld värd. Felicia och Hanna hade pratat om snön som hade fallit under tiden vi var på leklandet och haft hur trevligt som helst.
Lite bilder från Barnens lekland kommer här.


Johanna på tronen... hon ville inte ha kronan på huvudet.

Bild från prinsessrummet


Ännu en bild från prinsessrummet


Arne Apa, Barnens leklands logotyp.

Pannkakslunch... alla åt med god aptit.


Johanna funderar på något.. vad vet jag inte.. 


Paketöppning, Johanna fick själv välja i vilken ordning som presenterna skulle öppnas.


Och sist men inte minst, Izabelle njuter av en mjukglass.

Fler bilder kommer så snart jag får dem mailade till mig.

Kommentarer
Postat av: Anne

Tack för idag, Alma var så nöjd och glad när hon kom hem! Ha en skön kväll

2009-01-03 @ 20:15:46
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0