Karlskrona by day...

Idag har jag och mina flickor varit i stan, vi åkte in på morgonen. Träffade Anders, en gammal kompis till mig. Uträttade lite ärenden innan vi gick och fikade på Ankaret.
Johanna var en ängel, inget tjat eller pip och gnäll.
En kul liten episod som inträffade när vi var på Kronan.
Johanna ville titta på fiskarna och det var väl helt ok, jag talade om för henne att jag gick in på Lindex och tittade lite. Efter en stund kommer Johanna och ser väldigt moloken ut. Var ju tvungen att fråga vad som hänt, då tittar hon på mig och säger "Mamma, jag tappade min vante i vattnet, men jag fiskade upp den innan fiskarna åt upp den" Vanten var ganska så våt och jag hade inga extra vantar med mig till henne. Hur som helst så ville hon ändå leka lite i Hoglands park innan vi åkte hem, så hon drog på sig sina överdragsbyxor och sedan gick vi dit.
Hon fick låna mina handskar. Vi var ner till Hoglands park där Johanna träffade en flicka som hon lekte lite med innan vi skulle ta bussen hem.
Spirit fick en sparbössa, från Swedbank. Jag var in där och fixade lite. Det visade sig att de ville ha 40 kronor för den. Men när jag berättade att Johanna hade fått sin i samband med att vi öppnade konton för hennes del i banken så hade vi fått en till henne och att vi även öppnat konton till Spirit så behövde jag inte betala för den. Tjejen som stod bakom disk höll med om att man inte skulle behöva betala för sparbössorna när man öppnat konton till sina barn i banken.  40 kronor är förvisso inga stora pengar men många bäckar små blir så småningom ett helt hav.

När vi kom hem så kom jag på att vi inte hade ätit lunch... hur i hela friden kan man missa något så viktigt? Johanna var ganska hungrig. Jag ställde mig och kokade mannagrynsgröt till henne som lunchmellis och det gick ner med en rasande fart. När hon hade ätit så gick hon över till Wilma och var borta ett par timmar. När hon kom hem hade jag börjat med middagen och hon talade om att hon minsann var jättehungrig. Vi hade spagetti och köttfärsröra och Spirit fick potatispuré.. hon attackerar skeden när hon får potatis eller morot.. så tydligen tycker hon att det är jättegott.

Min stora fina tjej har varit så go hela dagen, det väger upp alla dagar när hon är en liten prematur tonåring.

Kram allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0