Simskola och födelsedagskalas.

I dag började simskolan igen. Johanna har sett fram emot det. Johanna hade haft kul på simskolan. När hon kom hem åt vi lunch. När vi hade ätit kom Wilma över och undrade om Johanna ville leka med henne och Malin. Jag sa till Johanna att det var ok men att hon skulle vara hemma 14,30 igen, eftersom hon skulle på kalas klockan 15,00. Johanna kom hem precis 14,30 kanonbra. Hon bytte kläder och sedan körde jag henne till Barnens lekland, där hon skulle vara på kalas. Vi kom lite tidigt, men eftersom Emma och hennes föräldrar redan var där så gjorde ju inte det så mycket. Johanna fick sitt kalasband och sedan försvann hon ut i vimlet av barn och rutchkanor, bollhav etc.
Kalaset var slut 17,30 så då hämtade jag henne. Hon hade haft jättekul. Jag trodde nästan att hon skulle somna i bilen på väg hem, men inte då...hon tjattrade på om allt möjligt. Hon berättade att de hade fått pannkakor och sylt och till efterrätt hade de fått glass. När vi kom hem, så satte Johanna sig att titta på Bollibompa.  Jag och Tommy satte oss för äta middag. Efter en stund kom Johanna ner och vi satt och myste en liten stund. Johanna pratade om kalaset och hur kul hon tyckte att det hade varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0