-20 kg.

I morse ställde jag mig på vågen, den visade på 95 vilket innebär att jag har tappat 20 kg på 6 veckor. Ja, vi får väl se i morgon var vågen hos dietisten visar. Jag lägger in morgondagensvikt här också.

Har varit och handlat på förmiddagen och nu är jag helt slut. Kom hem lagom till att det var dags för lunch, den bestod av kokt torsk, kokt potatis och äggsås och ca 1½ dl mjölk. Jag är ju ingen mjölkälskare jag inte, men måste försöka få i mig åtminstone 3-4 dl varje dag. I kväll blir det stekt falukorv, potatismos och kokta morötter. Det kommer Johanna att älska. Själv skulle jag nog kunna tänka mig en stekt fiskbit... fisk är så jättegott. Det är konstigt hur man ändras, innan operationen så formligen älskade jag en grillad/stekt köttbit gärna med potatisgratäng och ett glas rött eller ja, det blev ju självklart flera glas med rött... men det är väl kanske en annan historia. Ibland kunde jag längta mig tokig efter just den här saftiga biffen. Nu, känns det faktiskt som om jag hellre föredrar fisken... skulle jag gå ut och äta idag, så skulle jag inte välja någon köttbit utan jag skulle faktiskt välja en fiskrätt. Nu har jag förvisso alltid tyckt om fisk. Men det är precis som om det blev mer tilltalande efter operationen. Oj, vad jag svamlar. Jag ska nog lägga mig och vila istället för att sitta här och skriva en massa galamattias....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0