Årets bästa julklapp!

Den fick jag av maken en vecka före julafton, en crosstrainer. Nu finns inte längre några ursäkter till att inte träna. Tillåter inte vädret promenader, så finns crosstrainern. Det är bara gå och ställa sig på den och köra ett pass. Jag är jätteglad för den. Tusen tack Tommy. Din hjälp i kampen mot övervikten är ovärderlig! Jag älskar dig!

En ny vikt tog jag på julaftonsmorgon, och det var inte utan att jag blev lite besviken, jag har stått still, så det är fortfarande -20 kg. Jag trodde faktiskt att jag hade gått ner lite, men ack så jag bedrog mig. Antingen, så har jag ätit för mycket, så kroppen hittat en balans mellan intag, motion och vikt. Eller så har jag hamnat på en platå, där kroppen håller på att ställa in sig på nuvarande vikt för att sedan fortsätta nedåt. Hmmm vi får väl se, jag ska ta och kost och vätskeregistera i ett par dagar så jag har koll på vad jag stoppar i mig och hur mycket jag dricker. Jag är medveten om att jag dricker för lite vatten och jag måste skärpa mig med den biten.

Har nu satt upp ett mål till mitt nästa besök hos dietisten, jag ska ner 5 kg innan dess. Det är ungefär en månad dit och det är alltså inte helt omöjligt att uppnå detta resultat. Nästa vikt som jag ska ta här hemma blir om ungefär en vecka. Vågen får inte bli en vana, man kan ju faktiskt väga olika från dag till dag beroende på många olika faktorer. Så en gång i veckan får lov att vara bra.

Har börjat med kalktabletter eftersom jag är säker på att jag inte får i mig tillräckligt med kalk. Jag får helt enkelt inte i mig en ½ liter mjölkprodukter/ dag, det är tydligen vad kroppen behöver för att uppnå mängden kalk. Jag orkar inte hålla på att kämpa med att få i mig alla dessa mjölkprodukter, jag känner att jag vill lägga den energin på min viktminskning istället. Jag tror att det är ganska sunt, eller åtminstone så vill jag tror det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0