Äter för fort....

Har kommit på mig själv med att jag äter för fort. Resultatet blir ju att jag känner mig som en stoppad korv och får lite magknip. Jag måste börja tänka på det. Fast igår var det verkligen svårt att få lunchen att vara 20-30 minuter. Jag åt kalvsylta, potatismos, rödbetor, gurka och tomat. Försök och få det att vara så länge... kalvsyltan smälter ju i munnen på en och potatismoset...jag.. det behöver man ju inte ens tugga. Kanske skulle jag testa med att använda Johannas bestick, det skulle kanske dra ner tempot lite. Frukosten funkar perfekt, den tar nästan 1 timma. Jag älskar att ta det lugnt på morgonen, att få sitta och bara vakna i lugn och ro. Nu är det ju förvisso så att Johanna pratar 24  timmar om dygnet, så vid frukosten så är det ofta ett saligt kacklande från den lilla prinsessan.
I kväll blir det kokt potatis och köttbullar och kokta morötter... tänkte att jag skulle göra julköttbullarna i dag. Köttbullar vet jag ju går hem hos hela familjen, så idag blir alla vid middagsbordet nöjda. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0