Hos Dietisten 7/12-07

Har nu varit hos dietisten. Vi gick igenom de två gångna veckorna, vad och hur jag hade ätit och druckit. Hmm.. kan erkänna att jag har jättesvårt att få i mig vattnet. Men jag får väl göra så att jag hela tiden går och smådricker så kanske jag har möjlighet att komma upp i 1½ liter vatten/ dag, det är vad jag måste dricka för att kroppen ska hålla sin vätskebalans. Idag får jag kanske i bästa fall i mig....2 glas vatten vilket innebär ungefär 5 dl, alltså på tok för lite. Ska se om jag hittar min sportflaska så kan jag använda den, den rymmer väl ungefär en liter tror jag. Det kanske underlättar. Vi gick också igenom fast föda. Ja, nu har ju jag då ätit skonkost(mjuk mat) och inte passerat maten utan tuggat den väldigt väl. Det har varit lättsmält kost för kroppen. Typ, fisk, potatis och sås. Köttbullar och pasta. Kokta grönsaker. Nu ska jag få börja äta bröd och börja smyga in lite mer fast och tja... jag vet ju att jag måste tugga maten jättenoga. Det var en hel del som jag ska undvika, så det är väl bara rensa frysen :-D , skämt och sidor, maken får väl äta majs och ärtor och jag får titta på!!! ;-) Nej, jag hittar nog något annat, kokta morötter, broccoli och blomkål kanske.
Dagens vikt hos dietisten 96 kg. SÅ enligt hennes våg är det alltså -19. Vilken våg jag ska rätta mig efter... ja, det blir nog hemmavågen eftersom det är den som jag väger mig oftast på! :-)

Dagens Lunch såg ut så här:

image5 Det är så Johanna äter mer än mig nu. Hon åt nog 6 köttbullar.

Till middag ska vi ha stekt lax, kokt potatis, gräslöksås, kokta grönsaker och sallad. Visst låter det gått...
så här såg det ut:

image7

Kommentarer
Postat av: lasseg

lycka till snygging //

2007-12-07 @ 12:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0