Igår och idag!

I går gjorde jag klart de sista inbjudningskorten till Johannas Kalas. Vi la dem på lådan och får väl hoppas att de kommer fram i tid! Hon ska ha sitt födelsedagskalas den 6/1-08. Svar vill jag ha senast den 2/1-08, på hennes födelsedag! När jag var klar med inbjudningskorten, så gick jag upp och ställde mig på crosstrainern 20 minuter, efteråt var jag lagom svettig och kände mig så duktig! Upptäckte dock att vänster sidas pedal vippar i sidled, det visade sig att det var ett drivhjul som hade gått sönder. Konstaterade att jag skulle få tillbringa tid med att ringa kundservicce.
Till lunch hade vi julmat, det är inte utan att jag börjar tröttna på det nu. Den gravade laxen kunde jag inte äta av, jag dumpade och mådde skit, tur att jag testade dagen innan julafton. Det blev en tidigt kväll. Jag låg på soffan och tyckte synd om mig själv. Däremot den varmrökta laxen gick hur bra som helst. Det fick bli alternativet. Sillen gav jag sjutton i det är så mycket socker i lagen, så jag vågade helt enkelt inte. Efter lunchen fick det bli dags för en dusch, då hade jag nog svettats färdigt efter passet på crosstrainern. På eftermiddagen tog vi bussen in till min mor för att äta middag, hon bjöd på baconlindad kyckling och klyftpotatis, sallad, stekta champinjoner och kokta ärtor. Det var jättegott, jag avböjde ärtor och champinjoner. Till efterätt bjöd hon på ostkaka, hjortronsylt och vispad grädde. Jag smakade lite.
Det var tänkt att Johanna skulle sova kvar, men hon ändrade sig och ville följa med oss hem och inte kan man väl neka henne det inte. När vi kom hem så satte jag på Johanna pyjamas och sedan var det dags för nattesaga. Hon fick "Lotta kan cykla" i julklapp, en bok hon själv hade valt. Den läste vi, tredje kvällen på raken. Det tog inte lång stund efter att vi hade läst till att hon sov som en liten ängel, det var inte långt ifrån att jag somnade heller :-) måste erkänna att jag är ganska så trött. Jag gick ner och sa till Tommy att jag nog skulle följa Johannas exempel och gå och lägga mig. Sagt och gjort! Jag gick upp och gjorde mig natteklar och gick sedan och la mig, började läsa "Harry Potter dödsrelikerna" Läste 2 kapitel därefter gick ögonen i kors på mig. Det var med andra ord lika bra att släcka och dra ner rullgardinen.

Idag har jag tänkt att jag skulle ta en riktig lång skön promenad. Vi skulle behöva åka och handla också.
Har ringt till Rusta, där Tommy köpte Crosstrainern, till svar från deras kundservice fick jag att vi skulle ta med hela maskinen till butiken där vi köpt den... dem måste vara spritt språngade galna. För ett litet drivhjul! Hmmm.. vi ska nog göra så att vi åker och pratar med dem i butiken först, innan vi vidtar någon annan åtgärd.
För ett tag sedan köpte jag en bamsetidning till Johanna, där det följde med en CD saga, den CD;n var inget att ha, det var ingenting på den, ringde kundservice och positivt nog, de skulle skicka en ny skiva direkt. Inga problem där inte. Det gillar jag!!!
Håller dessutom på att kolla upp om Mor och Bengt får några pappersbiljetter till sin Canaria resa. Men travelpartner har inte telefontid förrän klockan 13.00. Helt otroligt. Man kan bli tokig för mindre.
Dagens lunch kommer att bestå av varmrökt lax och dillstuvad potatis och middagen kommer att bestå av grillade revbensspjäll och potatis. Hittade ett recept med kanel i marinaden.
En annan kul sak som har hänt här, det var på annandagen, när jag höll på klä på mig, jag skulle ha ett par stumpbyxor på mig, när jag tar fram dem så upptäcker jag att uppe i livet är strumpbyxan inte sydd, det verkade precis som om garnet tagit slut men att den ändå slunkit igenom kontrollen. Nåväl, jag ringde till ICA kundservice, de gjorde en reklamation och skulle skicka något som kompensation. Undrar just vad det blir för något. Rabattkuponger? Nya strumpbyxor? Ja, det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0