Julklappar och allt annat

Äntligen klart!! Alltså julklappsinköpen. Kanske inhandlar jag någon liten sak till. Men på det stora hela färdig med det. Det är så skönt att slippa julstressen. Nu är det julmaten kvar som ska handlas och det ska vi göra nästa helg, min mamma har lovat att ta Johanna en stund på lördagen så vi kan handla de som ska handlas, typ skinka... lax...prinskorvar...ja, ni vet allt som hör julen till. Rödbetssallad och hovmästarsåsen till laxen fixar jag själv. Eftersom vi firar julen tillsammans med min mamma och hennes särbo så brukar vi göra som så att vi delar lite på kostnaden. Mamma har lovat att lägga in sill och fixa en bit gravad lax.
Måste erkänna att jag ser fram emot julen, jag tycker det är en sån mysig helg. Om man bortser från det komersiella alltså. Jag ägnar mycket tid till reflektion av året som gått, meditation och avkoppling. Jag mår bra av det, jag tror att fler skulle behöva stanna upp och andas, bli medveten om sin omgivning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0