Otroligt vad tiden går fort!

Ja, nu har snart det här året passerat. Under julafton och mellandagarna brukar jag ägna ganska mycket tid till eftertanke och reflektion av året som gått. Vad kunde ha gjorts på ett annat vis, vad kan jag göra för att bli en bättre människa? I år har jag börjat reflektera lite tidigare. Det jag vet hit intills är att anno 2007 blev ett år fullt med prövningar, sorg, ilska och förtvivlan. Jag kan heller inte förneka att året har burit en frukt så söt, eftersom allt faktiskt i slutet löste sig till det absolut bästa (för min del, that is!!). Många människor blev så sårade under året som passerade pga av vissa handlingar. En positiv händelse för året är att jag och Tommy har återupptagit kontakten med en gammal god vän, som vi inte har umgåtts med på flera år. Jättekul att ha dig tillbaka i "familjen" Tonnie!
Oktober och November var månader som innebar 3½ vecka på sjukhus för mig. Det bästa som jag faktiskt gjort för mig själv. Jag ångrar att jag inte gjort operationen tidigare, jag mår ju så mycket bättre än jag gjorde tidigare. Jag har vunnit så mycket, en bättre hälsa, en gladare personlighet och sist men inte minst jag har fått mera ork, det även om min kondition i dag är på 0. Jag kommer igen.
Jag har gjort ytterligare några julkort, jag passade samtidigt på att börja göra inbjudningskort till Johannas födelsedagskalas. Hon ska ha sitt kalas den 6 januari. Johanna gjorde ett julkort också i A4 format, det tänkte hon skicka till en av sina kompisar på dagis. Jag kommer att lägga upp dem när allt är klart.
I förrgår bakade vi delarna till pepparkakshuset, Johanna har dekorerat det idag och i kväll ska vi sätta ihop det. Jag vill ha Tommy hemma när det ska göras (Det är han som får göra det!!!) Jag är så rädd att bränna mig på sockret!!
I kväll ska vi åka iväg och köpa julgran, sedan tar vi nog in den på fredag och klär den stackarn... Johanna ser nog fram emot det iallafall. Helt ärligt så tycker jag också att det är ganska mysigt. Har plockat fram lite julpynt och börjat pynta runt här hemma. Johanna har varit exalterad av tomtar och grisar och gud vet allt vad som hon hittade i kartongen med julsaker. Hon skulle helst vilja ha allt på sitt rum. Visst är jag en taskig mamma som inte går med på det! ;-)


image34

image21


image23


image24


image25

Johannas julkort till sin dagiskompis.


Här kommer några av inbjudningskorten.

image26

image27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0