Pepparkaksbak~ Vilket fiasko.

Man ska hålla sig till sina gamla välbeprövade recept, det har jag lärt mig idag. I går när jag gjorde pepparkaksdegen för dagens bak, så verkade det som om det skulle bli en jättefin deg. I dag när min mamma kom och skulle baka med Johanna, så är degen knallhård. Ja, jag vet att den blir hård om man använder smör, vilket jag också hade gjort. När jag väl fick upp degen ur bunken så smulade den sig otroligt, den gick helt enkelt inte att baka ut. Jag tillsatte både extra vatten och extra fett för att den skulle bli hanterbar. Johanna fick baka några pepparkakor och mamma gjorde helt sonika en rulle som hon la i kylen en stund för att sedan skära den i rundlar. Om de blev runda ... Nej, det blev dem inte, men vad gör det. Nästa år ska jag hålla mig till mitt gamla vanliga recept, det är ett som är säkert. I morgon köper jag en pepparkaksdeg så att Johanna får baka lite mer och så att vi kan göra pepparkakshuset.

Kommentarer
Postat av: fia

ja kan nog hålla me dig om att när de gäller sån t som man inte gör allför ofta så har man ett recept så är de bäst att hålla idet , hoppas de blir fina pepparkakor ändå.

2007-12-16 @ 14:16:07
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: lasseg

ja så de kan gå kör på dom in vada ruttinerna o je f i ny modighetrna så funkar allt
eller
vad sa ja nu !!!!

2007-12-17 @ 16:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0