Spökhus!

Ja, så vill jag beskriva årets pepparkakshus, det blev snett och vint. Det var sista gången jag gjorde ett mumin hus som pepparkakshus i allafall. Det var tydligen jättesvårt att sätta ihop det. En del av delarna gick av och passformen var inte den bästa. Stackars mumintrollen, vilket drag det måste vara i huset där dem bor! :-)
Johanna fick äran att dekorera med kristyr och strössel. HON tyckte det var roligt och hon tyckte det blev fint. Det var huvudsaken.
Tommy brände sig på tummen när han höll på med att montera ihop delarna till pepparkakshuset. Det blev en ganska stor brännblåsa. När Johanna såg den, så förstod hon varför hon inte fick hjälpa till och foga ihop det. 

Nåväl några bilder får väl tala för sig själva.

image31


image32


image33


Så sött och sliskigt med allt socker som är på... Jag kommer inte att smaka på det!!!!

Kommentarer
Postat av: lasseg

vill ha
båd ja
o dottern

2007-12-21 @ 10:22:16
Postat av: Mia

Underbart pepparkaks hus. Mitt föll i bitar och blev uppätet innan julafton, vilke besviklelse

Kram Mia

2008-01-07 @ 16:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0