Vilken dag!

Klockan ringde tidigt som bara den, normalt sett reagerar jag inte på den. Men i morse gjorde jag det. 05.40 ringde den, jag masade mig upp och gick ner och fixade min frukost, fiberhavregröt. Strax efter kommer Johanna ner bärandes på sin kudde och ser jättetrött ut. Jag frågade om hon ville ha lite gröt... vilket hon började med och fråga om den var kall! Jag sa att den är fortfarande varm. Då ville hon ha morgongröten. När jag hade ätit frukost så började jag göra mig iordning för dagens stora händelse: Luciafirande på dagis. Det var sagt att vi skulle ha eget fika med oss, så jag gjorde ordning en flaska saft, tog ett par lussekatter och några pepparkakor till fikat. TUR att Johanna åt en ordentlig frukost innan! Luciafirandet var jättefint och alla barnen var så jätteduktiga.  Efteråt så fikade vi. Det var jättemysigt. Jag åt en lussekatt och en pepparkaka och drack 2 glas hemkokt saft. Jag såg det som dagens första mellanmål och därför så åt jag lunch ganska tidigt, 11.30. Lunchen bestod av köttbullar och potatismos. Det var jättegott.
När jag kom hem från luciafirandet så var jag helt slut, hur i hela friden kan man bli helt slut av att inte göra någonting. Det måste bero på att det var mycket folk, mycket surr omkring mig. Det kan säkert trötta ut en ganska rejält.
Jag har haft ganska ont idag och har därför tagit ganska mycket smärtstillande. Märkligt, jag tycker jag svarade bättre på tiparolen än vad jag gör på tamarol och det ska vara samma sak!!! Jag vet inte!
Tänkte att jag skulle gått ut och gått idag, men eftersom jag har haft så ont i dag så blev det inte av, synd, för det har varit ett ganska härligt väder om än kallt, så har det varit en klar, hög och torr luft. Relativt vindstilla, vilket är väldans ovanligt i den här delen av landet.
I går ringde Torben, min läkare. Alla mina värden var ok och röntgen såg fin ut. Jag ska till honom om ungefär 6 veckor, tror jag. Det dimper väl ner en kallelse i brevlådan sinom tid.


Lite bilder från Luciafirandet
image8

Hela dagis har firat lucia. Alla barnen var jätteduktiga och jättefina.

image9

Barnen börjar bli lte rastlösa... Nu är det inte kul med massa fotografering längre.

image11

Johanna i pappas knä, pappa har tagit en bild på henne som hon gärna vill se.

image13

Här är Johanna lite sur för att hennes mamma har nekat henne en pepparkaka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0