Vilken tråkig dag!

Ja, det har verkligen dagen varit. Började med att Johanna väckte mig vid 07.00, vilket i sig inte är ovanligt. Jag klev
upp och var halvsur! Fixade frukosten och sa sedan till Johanna att väcka Tommy och be att han skulle ta med sig en förlängningssladd ner, så vi kunde ha lite rostat bröd till frukosten.
Johanna var ganska gosig vid frukosten och sa någonting i stil med "mamma, du är så gosig" I det läget så rann all surhet av mig och jag smalt som is i en het kastrull!!! :-).
När frukosten var avdukad och jag var klar att möta dagen, så plockade jag fram lite pysselgrejer. Gjorde ett inbjudningskort till ett par goda vänner som var med när Tommy och jag förlovade oss den 16/2-2002. Det var en ganska kul historia, hela förlovningen planerades bakom ryggen på mig. Våra goda vänner visste, men inte jag. Vi hade bjudit hem dem och när jag håller på i köket så ropar Tommy på mig, jag frågade vad jag hade gjort eftersom han räckte fram en liten present till mig, jag öppnade presenten och blev ganska chockerad, i paketet låg två ringar, samtidigt som jag öppnar så går Tommy ner på knä och friar till mig, gissa om jag än mer chockad, eftersom vi faktiskt sagt att vi var nöjde med att ha det som vi hade. Dessutom var det tur att jag stod med ryggen vänd mot soffan, för jag satte mig pladask. Av dessa goda vänner fick vi då, ett par champangeglas och en orkidé. Champangeglasen, skickade jag med min mamma till Finland, där min moster graverade in våra namn och datum för förlovningen, eftersom våra goda vänner inte fått tag i någon som graverade i glas. Dem har alltid varit med när vi har firat våran förlovningsdag och jag hoppas att de även i år kan vara med. Dem sätter verkligen guldkant på tillvaron. Orikidén blommar förövrigt väldigt rikligt och länge varje år. Den brukar börja blomma i slutet av januari och blommar sedan fram till mars april, det har även hänt att den har blommat in i maj. Den är så tacksam.
När inbjudningskortet var klart och Johanna var påklädd och ute så passade jag på att baka ett par rulltårtor till hennes kalas. Måste ha allt sådant klart snart, eftersom hon ska ha sitt kalas den 6/1-08.
På eftermiddagen byggde jag och Johanna med hennes briojärnväg och när Johanna tröttnat på det, så beslöt jag mig för att ta en promenad, jag drog på mig ytterkläder och tog stavarna. Gick sedan upp mot Marielundsgård och förbi den bort till Fridlevstadsvägens korsning, där vände jag och gick tillbaka. Jag var ute i 50 minuter och kände en ganska stor tillfredsställesle när jag kom hem.
Dags för mellanmål, fixade lite kaffe till Tommy, saft till Johanna och en kopp te till mig själv. Hade skurit bort kanterna på rulltårtorna jag bakade tidigare, satte fram lite skorpor och annat till oss.
När vi fikat så började jag förbereda middagen, skalade potatis och klyftade den och sedan fick Tommy fixa resten. Jag var helt enkelt tvungen att vila.



Så här fint blev inbjudningskortet, jag blev jättenöjd med det!.

image45




Johanna fick leka fotomodell, kläderna fick hon av sin fadder i julklapp. Visst blev hon jättetuff?


image47





image48

Jag undrar just vad hon har i fickan den lilla lärkan! :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0