Jul, jul strålande jul...

Nu står skinkan i ugnen och blir griljerad. Har även passat på att baka valnötsbröd. Ett vanligt Bondbröd, men med tillsatts av valnötter.
Johanna frågar hela tiden vad jag ska göra mer. Ibland tror jag att jag kan bli tossig för mindre.
Heidi, min bästa väninna kom förbi och lämnade julklappar till tjejerna och även en födelsedagspresent till Johanna, ifall  hon inte kunde komma på Johannas födelsedag. Alltid så förutseende, denna underbara människa.
I kväll ska vi slå in julklapparna, tänkte jag ska börja när Johanna badar, jag har lovat att det ska hon få göra det i dag. Sedan vi skaffade bubbelkaret så blir det inte bad så ofta, dels för att det tar sån tid att fylla upp det och dels för att ja, varmvattnet räcker helt enkelt inte om vi inte eldar på lite mer och hur det än är så ska ju även hår och kropp tvättas även om man badar!!!
Grannen ska vara tomte här i morgon kväll, han var det förra året också.. och var bara så suverän så jag har aldrig varit med om dess like. 
Tänkte att jag ska förbereda så mycket som bara är möjligt inför morgondagen, typ duka och skala potatis och lite sådant, så man slipper stå med det i morgon.
Självklart ska vi smaka av skinkan och laxen i kväll också, men det får bli när barnen har somnat. Just det.. jag ska ta fram köttbullar och prinskorv från frysen också, så det hinner tina utan att man måste stresstina det i morgon på dan.

Posten är dessutom ett förbaskat släkte för sig, med tanke på att jag får agera brevbärare, för att postens personal antingen inte kan sortera posten ordentligt eller så är brevbärarna ej läskunniga. Det är ganska ofta jag får post som inte ska till oss. Senast i dag kom ett julkort till några som bor på Vargungevägen, tänkte jag skulle göra en god gärning och åka bort och lämna det. Jag antar att man vill ha sina julkort innan jul och inte efter. Funderar dessutom på att ringa och prata med dem på posten och tala om att de faktiskt får skärpa till sig.

En annan sak som jag skulle behöva göra är att rengöra glaset på vår stora lyckta som vi har utanför ytterdörren, den är i stort sett totalt igensotad på glaset, efter ett ljus som sotade mer än vad det brann.. :-(

Nej nu får det vara bra med gnäll och tjat. Middagen ska lagas och sedan ska Johanna i badet.

Kram och ha nu en riktigt God Jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0