Lördag 27/12

Ja, då har 2008 nästan passerat och ett nytt år är i antågande. Det är inte klokt vad tiden går fort.
Hur ska ni fira in det nya året?
Vi ska ha ett par kompisar här. Det ser jag fram emot, det ska bli jättetrevligt.
På menyn står.

Förättt:

Laxcarpaccio serverat med vitt bröd och vitt vin
En leverpastejstoast till Johanna och äppeljuice. Johanna dricker ju inte läsk, så det är bara ingen mening att ställa fram det till henne.

Varmrätt:

Fasan Vet inte hur jag ska tillaga fågeln än, har hittat lite olika recept på det och helt ärligt alla låter lika goda. Jag får väl konferera lite med maken och se vad han har att säga.
Potatis  Har inte bestämt om det blir hasselbackspotatis eller råstekt. Det återstår att se.
Grönsaker
Rött vin

Efterrätt:
Ostbricka
Johanna får glass

Idag ska vi iväg och köpa en stege, vi har konstaterat att vi behöver måla om huset i sommar, så av min älskade mor fick vi ett bidrag till en stege i julklapp.
Har även konstaterat att vi behöver nya hallmattor, eftersom de vi har nu har börjat sjunga på sista versen och utgör en olycksrisk. Så det ska jag titta på ute på RUSTA. Där brukar man kunna hitta lite olika varianter till en ganska hyfsad penning. Jag funderar på plastmattor eftersom dessa är ganska lättskötta, inte omöjliga att hålla rena, det går att tvätta i maskin.
I övrigt har jag inga större planer för dagen, har sovit dåligt i natt, så jag kan tänka mig att det blir ganska lugnt.

Tjingeling och ha nu en fortsatt bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0