Uppdatering av den gångna veckan.

Känner att jag inte riktigt hinner sitta och blogga som jag vill, det går lite för långt emellan. Men men, jag får väl köra en update nu då istället.
Lördag 13/12 Avslutning på simskolan, det var tänkt att hela familjen skulle åkt in, det slutade med att jag tog med mig Spirit och Tommy var hemma och städade, dammade och dammsög. Johanna hade inte klarat av sina märken den här terminen så hon får gå om silverpingvinen en termin till. Hoppas hon klarar det under vårterminen så hon inte tröttnar. När vi kom hem skulle vi äta lunch, Johanna ville inte ha, hon såg lite blek ut och det visade sig att hon hade feber. Spirit lyckades med konststycket att rulla ur våran säng, landade på blöjbaken.

Söndag 14/12 Johanna hade fortfarande feber och var allmänt risig. Hoppas hon är feberfri till måndag. På eftermiddagen började febern ge sig och när hon gick och la sig var hon feberfri.

Måndagen: 15/12  var det lucia på dagis, barnen var jätteduktiga och sjöng för full hals, efter lussefirandet så var det lite fika. Johanna var ledig från dagis så hon fick följa med mig hem sedan.

Tisdag 16/12 Johanna var på dagis och var helt ok. När jag kom för att hämta henne så lekte hon och en kompis affär som sålde kort, jag köpte ett för en femma! :-) Det var ett pianokort. Spirit kräks mer än vanligt och är mer ledsen än hon brukar. Ringde rådgivningen som hänvisade mig till barnmottagningen, fick tid 15,30. Hade alltså hämtat Johanna och vi hann äta mellis innan det var dags att ge sig av igen. Försökte få tag på Tommy när jag kom dit, men han svarade inte, så efter mycket om och men fick jag tag på honom. Han var orolig för oss. Kom hem vid 19,00 tiden igen. Spirit har ingen infektion som syns på crp (snabbsänka) i allafall. Kirurgen tittade på henne med, för att utesluta en hjärnskakaning. Inget sådant. Kanonskönt.

Onsdag 17/12
Var ner till plantan och handlade blommor och krukor till julgrupper som dagispersonlane skulle ha. Gjorde julkort där alla Igelkottsbarnen och deras föräldrar önskade en riktigt god jul och ett riktigt gott nytt år. Gjorde grupperna medans Spirit sov, de små liven sover så gott utomhus.

Torsdag 18/12 Var på slutkontroll hos dietisten, träffade Laila, Ida och Mia, vi satt och fikade. Dietisten var nöjd med mig och det kändes bra. Träffade även Torben, kirurgen som gjorde min GBP. Körde från Karlshamn när klockan var närmare 13,00 insåg att lunchen skulle utebli. Det var julfest på dagis. Tomten hade varit där och lämnat julklappar. Johanna fick en Kim Possible film. Lämnade över julgrupperna till personalen. Tyvärr så slutar två av dem nu, de har haft vikariat och jag tror att alla kommer att sakna dem. Åtminstone kommer jag att göra det. Men men, så är det när man har vikariat, då måste man ju se om sitt egna hus och se till att man får något annat. Så är det bara. Nu går Johanna på jullov och kommer tillbaka till dagis den 7/1-2009. Körde till mamma på eftermiddagen och Johanna sov kvar där. Hon hade somnat 17,20 hon måtte ha varit supertrött. Hon hade vaknat igen vid 22,00 tiden, klätt av sig och gått och lagt sig, somnat och vaknade klockan 06,00.

Fredag 19/12 Körde och handlade direkt på morgonen. Hämtade Tommy och vi for iväg och köpte julgranen. Var in på Lidel och köpte saffran, har hittat ett recept på en saffranskaka som jag tänkte jag skulle baka.  Därefter bar det av upp till mamma, tog en fika och gav Spirit mat. Blev kvar en stund, eftersom jag skulle förbi Allatorpsgård, dem öppnar klockan 13,00. Skulle köpa fasaner till Nyårsmiddagen, men vilken otur jag hade då, fasanerna var slut. Lidel skulle få in fasaner nästa vecka, så Tommy får svänga förbi där någon dag i veckan som kommer och inhandla det. Passade samtidigt på att ringa BVC och prata med Helen angående Spirit. Fick lite goda råd och om hon inte var bättre efter helgen så skulle jag återkomma. Träffade dessutom en gammal kompis som jag inte sett på närmare 5 år. Han hängde på hem och vi satt och snackade om allt och inget.

Lördag 20/12
städade och började lägga upp julen på allvar. Handlade hem strösocker, basilka, gräslök och mjölk.  Strök juldukar, bakade saffranskakan, slängde laxen i frysen, får grava den på måndag. Förberedde nyårsaftons förätt som kommer att bestå av en laxcarpaccio.  Var iväg och tvättade bilen, den hade blivit nedstänkt av lera, den såg bedrövlig ut. Tog in julgranen och Johanna fick som sagt klä den med lite hjälp av mig.

Lite bilder:
Julkorten som jag gjorde till personalen såg ut så här.



Julgruppen blev så här.


Julljusstake som pappa gjorde till mamma och hans första jul tillsammans.
De hade ingen ljusstake, så han hade försvunnit ner i källaren och var borta
i ett antal timmar. Ljusstaken är gjord 1962.


Stor tomte som farmor och farfar gjort. Farfar gjorde stommen och farmor fyllde och klädde på tomten.
Den har funnits med sedan jag var liten. De gjorde varsin tomte till sina barn.
Den här tomten har dock blivit omklädd och omstoppad ett par gånger och det börjar snart bli dags igen.


Årets julgran som Johanna klädde och jag hjälpte till.
Visst blev den fin?

Ja, ungefär så har väl veckan sett ut för mig. Nu önskar jag alla en riktigt skön söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0