Handelsbanken

ringde mig idag. Jag har ju som jag tidigare skrivit här sökt jobb där. Nu vill de träffa mig på tisdag den 19/2-08. De vill att jag ska på 10 minuter göra en presentation av mig själv. Nu är jag mycket väl medveten om att det inte är det lättaste. Man ska under dessa 10 minuter plocka fram både sina positiva och negativa sidor och det vet vi ju hur lätt det är att säga att "Jag är kanonduktig på...."  Det är faktiskt lättare att hitta det negativa av någon konstig orsak. Måste sätta mig ner och förbereda mig ordentligt på detta. Jag har nämligen en känsla av att det här jobbet kan komma att stå och falla med hur presentationen slår ut. Dessutom uttrycket "First impression last" stämmer så jättebra. Det tar bara någon sekund när man har fått det första intrycket och det är jättesvårt att ändra på.
Nåväl, det är väl bara att hoppas på att det går bra.
Tisdagen kommer att bli väldigt stressig. Först på morgonen  kl. 10.00 har jag ett möte med min handläggare på försäkringskassan. Klockan 13.00 ska jag vara på kirurgen i Karlshamn och sedan ska jag vara på Handelsbanken 15,00. Det  blir lite av en rushdag.

Håll nu tummarna att det slår väl ut och att jobbet är mitt. :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0