Här sitter jag nu och mår som jag inte förtjänar

Genomförkyld och med öroninflammation. Så nu äter jag pencillin och hur kul är det på en skala 1-10, jag skulle vilja säga-10. Det här är inte alls vad jag har tid med.
Ställde mig på vågen i morse och den visar neråt. Jag har gått ner 1,1 kg sedan jag var hos kirurgen och det var jag den 19/2 så på 9 dagar har jag alltså 1100 gram. Hahaha... som en normalstor kyckling!!!! Måste säga att det känns inte direkt som om jag skulle ha gått ner. Torsdag nästa vecka alltså den 6/3 ska jag till dietisten, under förutsättning att jag inte är lika förkyld som jag är nu då. Är jag det så ringer jag och avbokar tiden.

I dag ska jag även försöka få tag på operationsplaneraren på ortopeden, eftersom jag väntar på en reoperation på min tumme, den som stelopererades för snart ett år sedan. Försäkringskassan är på mig om detta, så jag får väl jaga dem med fotogen och blåslampa och se till att jag får ett besked som är godtagbart för både mig och försäkringskassan! :-) De har ju bara så underbara telefontider. 14-15 måndag till torsdag. Den här veckan har de dessutom varit kort om folk, så då har telefontiden varit inställd.

Har nu äntligen fått tag på operationsplaneringen och enligt dem kommer jag att få min operation innan sommaren. Det känns ju inte allt för avlägset. Nu återstår bara och se vad försäkringskassan säger om det. Väntar på att min handläggare ska ringa mig. Hon brukar ringa upp när man har lämnat meddelande på hennes telefonsvarare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0