Kostregistrering 20080213

I dag tänkte jag att jag skulle köra en kostregistrering här på bloggen. Lite för att visa hur måltiderna under en dag kan se ut.

Frukost. ca 06,50

Ca 1 dl yougurt naturell
Ca ½ rågkuddar
1 rågkuse (finskt surbröd)
Ca ½ tsk smörgåsmargarin
Ca 1 tsk leverpastej
Paprikaskivor
Ca 2dl tea med ca ½ dl mjölk.

Det här tar mig ca 45-60 minuter att få i mig.
Visst är det härligt med en riktig långfrukost.

Mellanmål ca klockan 10,00

1 äpple skalat och i klyftor, det tar lite längre tid att äta än om man äter det helt.
1 kopp tea ca 2 dl varav ½ dl mjölk.
1 skorpa
½ tsk smörgåsmargarin
1 skiva ost
Paprika skivor.

Mellanmålet tar ungefär 15 minuter att äta.

Lunch ca 12,30


1 kycklingklubba, drumstick... dvs utan höftbenet.
1 liten potatis
Kokt broccoli ca ½ dl.

Det här tar ca 30 minuter för mig att äta.

Mellanmål ca 14,30

jag då jag var ute. Slarvigt ja, jag vet...men shit happens ibland.


Middag ca 17,30

1 laxkotlett
1 liten potatis
ca 1 dl kokta grönsaker

Middagen tar ca 30 minuter att äta


Mellanmål ca 20,30

2 små skorpor
1 tsk smörgåsmargarin
2 skivor ost.
Ca 2 dl tea varav ca ½ dl mjölk

Mellanmålet tar ca 20 minuter att äta.


Utöver drycken till maten dricker jag ungefär 3 dl vatten mellan varje måltid.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

haha ....här ploppar jag in nu....

Ser skitbra ut..men tänk på att gärna byta ut skorpan mot fullkornsmacka eller liknande :)

ha det bra :)

2008-05-21 @ 11:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0