Min lilla olycksfågel

Johanna var ute en sväng på förmiddagen och lekte. Jag tittar ut genom fönstret och ser henne vid sina gungor. Jag ser hur hon har tagit tag i tvillinggungan och tänker i mitt stilla sinne att det där kommer inte att gå bra, hinner inte fram till altandörren innan det smäller. Johanna har släppt gungan och självklart får hon en smäll som lyckligtvis inte träffade ögat, men strax under. Hon gallskrek och det förstår jag. Det måste ha gjort fruktansvärt ont. När hon kommit upp på altanen så tog jag henne i min famn bar in henne och satte mig med henne i köket. Fick av henne ytterkläder och skor. Tog fram "kallan", "Nexcare Cold - hot" en helt suverän produkt om man är småbarnsförälder. La den här "kallan" mot kinden och en del av pannan för att minimera blånader och svullnad.
Det verkar dock inte som om hon har tagit någon större skada. Nu leker hon igen för fullt. Hon ska handla till Nicke Nyfiken som tydligen ska komma och hälsa på! Jag fascineras av hennes fantasi. Den är underbar. Hon berättar sådan otroliga historier denna lilla 5 åriga tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0