Update från mina dagar i den stora staden.


Torsdag 21/2
Ja, som sagt, jag drog iväg den 21/2. Tog flygbussen ut till Kallinge och det gick ju faktiskt ganska smidigt. Checkade in bagaget och sedan var det väl bara att vänta på att stiga ombord på planet som skulle ta mig till Bromma. Jag landade på Bromma 10.30, det tar ungefär en timma att flyga. Väl på Bromma möts jag upp av ett par goda vänner, Lasse och Karin. Vi tog oss sedan ut till Barkaby Outlet, massor med märkeskläder till under halva priset, men när man är modell lite större så hittar man ju inget.. och det är ju ganska vanligt. Märkeskläder typ D&G, Filippa K etc görs inte i stora storlekar. Nåväl, jag är nöjd från stl. 52/54 ->46/48 än så länge. Så den enda shoppingen som blev gjord på Barkaby var en penna. :-) Festligt va? Jag var ute efter en knälång kjol, men inte hittade jag något.
Vi sammanstrålade med ytterligare ett par gamla vänner, sedan splittade vi på oss så vi kvinnor gick för oss själva och herrarna för sig.
Vi stack sedan iväg och åt lite lunch på ett ställe, jag tog en viltfärslimpa med potatis och sås.. och visade mitt intyg, det här måste ha gjort kassörskan ganska förvirrad, eftersom hon faktiskt tog halvt pris för ytterligare 2 av oss i sällskapet. Min lunch kostade 35 kronor. Helt ok. När vi hade ätit så skildes vi åt, vi hade andra ärenden och de arndra lika så. Nästa destination för min, Lasse och Karins del var Huddinge centrum, där jag/vi skulle träffa en tjej, Maria som också har gjort en Gastric By Pass. Jag tycker det är jätteviktigt att man träffar andra som har genomgått samma op. Den här tjejen var jättetrevlig och det lutar väl åt att det blir fler träffar då hon har anknytning här neråt Blekinge trakterna. Vi gick och fikade på Castello, ett trevligt ställe tycker jag. Jag tog bara en kopp tea då jag fortfarande var väldigt mätt efter lunchen. När vi sedan skildes åt, så var det dags att hämta upp personen vars lägenhet jag skulle låna under mina dagar i Stockholm. När detta var gjort så bar det av mot en butik där jag kunde handla lite mat, eftersom jag lovat att bjuda på middag. Lite som tack för att jag fick låna lägenheten. Jag bjöd på fläskfile, späckad med en Roquefort, klyftpotatis, sallad och beanaise. Till det drack jag och Lasse cider, Karin och min värd drack öl.
Efter maten kom kortleken fram och det blev några parti chicago, ett kortspel som jag inte spelat på väldans massa år.

Fredag 22/2-08.
Lasse och Karin kom in till stan och vi gick runt och shoppade loss lite grann. Det var trevligt. På eftermiddagen träffade jag en person som var mycket mycket trevlig. Vi satt och fikade och snackade om livets vedermödor. Kom tillbaka till lägenheten vid 20,00 på kvällen och då var det hög tid att fixa middag. Oj vilken konstig matdag det blev. Lite sugen på att gå ut var jag, men konstaterade att jag var ruskigt trött. Gick och la mig när klockan var 20,50 somnade säkert redan vid 21,00.


Lördag 23/2
Sov ganska länge och det var säkert välbehövligt. Efter frukost så gick jag och la mig igen, det är så sällan jag har tillfälle att göra det, så det var väl lika bra att passa på. Vid 12-13 tiden kom Lasse och Karin och Lasse dotter. Det var första gången jag träffade henne. En mycket trevlig och bestämd ung dam. Hon kommer att gå långt! Vi åkte till Skärholmen och shoppade loss lite där. Det är märkligt, det är samma butiker som här hemma, men fasen betydligt mycket roligare sortiment. Det borde ju vara samma sortiment och det är det säkert i stora drag, men med lite variation!!!! Vi åt lunch, jag tog en barnportion enchiladas och blev proppmätt. Lasses dotter tog en barnportion hamburgare med strips. Så här efteråt ångrar jag att jag inte fotade storleken på portionerna. Jag undrar hur en vuxenportion ser ut. Det var enorma portioner! När vi hade ätit så blev jag som vanligt så enormt trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, det var som om någon verkligen drog ner rulllgardinen. Jag var bara tvungen att få sova/vila/meditera en stund. Jag var tvungen att använda Lasse som ett stöd, annars hade nog risken varit stor att folk skulle tro att jag var redlöst berusad. Så trött var jag! Vi åkte och hämtade en dator åt Lasses dotter och sedan körde vi hem henne. Därefter bar det av ner mot Vårsta och hem till Karin och Lasse. Där bjöds det på middag för att sedan sluta inne i Stockholm city. Det var tänkt att vi skulle gå på "The Loft" men stället fanns inte kvar, vi hade då bestämt att vi skulle sammanstråla med en av mina gamla väninnor, Jeanettan så vi stod och väntade på henne där The Loft skulle ha legat. Istället gick vi ner till Kungsgatan och in på nån pub där. The Galliways tror jag den hette, vi satt där ett tag, tills det blev outhärdlig volym, vi valde då att lämna stället och vandrade ner mot Stureplan och där hittade vi en engelsk pub som var mycket mycket trevlig.
Lite bilder från kvällen kommer här nedan. Vill samtidigt passa på att påpeka att jag har tillstånd att nämna namngivna personer samt att jag har tillstånd från var och en som är med på bilderna att dessa får publiceras på bloggen. Bilderna är privata.
image60


Visst ser jag lurig ut? Jag har endast druckit tranbärsjuice under kvällen

image61


Karin, jag och Jeanettan, varför blundar jag... vill jag inte visa mina vackra ögon! :-)

image62

"Mr Danceteacher" and I ... doing nothing !!


image63


Lasse sitter i sin egna lilla värld av whiskey och öl funderandes på livets vedermödor.

image65


Jeanettan du ser ju alldeles strålande ut! Vad är ditt skönhetsknep? :-)

image66

Huntingtime? No, don't think so!! Just a good conversation!!!


image67


Mr Danceteacher tänker tydligen dricka i stereo... men blandingen av öl och whiskey känns inte så där
jättebra.. hur mådde du dagen efter kvällen före?

image68

Karin och jag myser i soffan.

Ja, det var den lördagkvällen, tack alla goa vänner för att den blev så lyckad som den blev. Jag hade kanontrevligt och jag hoppas att ni också hade a really good time. Det lär väl förvisso dröja innan jag träffar er alla samtidigt igen så därför så får det här bli ett minne att plocka fram emellanåt när livet känns allt för trist och tråkigt.

Söndag 24/2-08
Skulle jag ha träffat en gammal god vän, men det blev inget av pga sjukdom. Tyvärr. Det är en person som jag har känt i dryga 7 år. Därför tillbringades större delen av dagen i sängen läsandes en bra bok, en mycket bra bok. Framåt kvällningen kom Lasse och Karin över och vid 19,30 kom min värd tillbaka ifrån sin weekend. Kvällen slutade med te och kortspel. Om Tintin får en Chicago så vinner inte Lasse. Någonstans gick det fel!! Kvällen blev sen och jag somnade nog inte förrän vid 01,30.
Det var med andra ord en lugn och sansad dag.

Måndag 25/2

Den stora dagen, jag ska åka hem, Nu har jag fått nog av Stockholm och dess storstadsstress. Dagen tillbringades i Tumba centrum där jag hittade en cd till min lilla skrutta, en skriv och målarbok . Jag hade lovat henne att jag skulle kolla efter en Madicken bok, men jag har inte lust att betala 200 kr för en bok. Jag tycker det är för mycket pengar.
Upptäckte även att mitt konto inte stämde, efter en kontroll. Orsaken är nu känd och inte mycket mer att dryfta om.
Vid 15,30 hämtade vi upp min värd och därefter åkte vi till en restaurang på söder där vi inmundigade en bit mat. Jag visade upp mitt intyg och servitrisen går för att visa upp det för sin chef. Resultatet blev att visst kunde de ordna mindre portioner, men jag skulle inte få någon prisreducering, nu vet jag att de inte behöver bemöta detta önskemål från läkare och även från mig som är innehavare av intyget. Jag gjorde därför så att jag beställde en normal portion och det jag inte orkade det åt Lasse upp. :-)
Mitt flyg lyfte 19,30 och jag landade på Kallinge 20,30 där jag blev hämtad av en väninna. Väl hemma så var det dags för en kopp te och en skorpa. Gud så skönt att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0