Vilken dag...

Idag har jag alltså suttit i bilen i ungefär 14 mil. Det började med ett möte med min handläggare på försäkringskassan. Handkirurgen ringde igår och försäkringskassan hade bett mig ställa några frågor till honom, dessa var.
1. Kommer du att sjukskriva mig vidare?

SVAR:
Han svarade utan tvekan att ja, det skulle han minsann göra. Jag sa att jag hellre skulle vilja börja arbetspröva. Eftersom jag har gått sjukskriven så länge som jag har gjort.

2. Vilka arbeten ska jag undvika för att inte förvärra mina handproblem?

SVAR:
Alla jobb som belastar tumgreppet.
Här kände jag att många chanser till jobb försvann eftersom man använder tummen och dess grepp i många lägen.

3. Hur lång tid innan operationen kan jag räkna med att få vänta?

SVAR: Det kunde han inte svara på, allt berodde på hur många operationstillfällen han får/månad. Han rekommenderade mig att ringa till op. planeraren och beklaga mig, samt att han skulle skicka ett brev till operationsplaneraren, där han skulle påtala en prioritering för operation av tummen efter att han dikterat för journalen.

Jag får lov att jaga operationsplanereran i morgon igen, eftersom jag inte fick tag på dem idag. Försäkringskassan vill veta och jag vill veta. För hur det än är, så är det 6 veckor med gips och därefter rehabilitering upp till 6 månader. Det skulle ju vara skönt att få allt ur världen så sedan kan ge mig ut i den stora vida arbetsvärlden.

Min handläggare och jag är inne lite på samma linje och det är att jag ska in under arbetsförmedlingens rehab team, så man inte kan anvisa mig vilka jobb som helst. Hon skulle kontakta min handläggare på AF, som jag redan har varit i kontakt med eftersom jag själv anser att jag måste visa lite goodwill i det här läget. Får jag inte operationen omgående typ inom 6 veckor eller så, så kommer inte försäkringskassan att godkänna mitt läkarintyg eftersom de anser att det måste finnas någon form av arbete som jag trots min funktionsnedsättning borde klara av. Jag håller med. Så långt är vi idag.

Efter mitt möte med Försäkringskassan så var det dags att sätta sig i bilen och avverka 6 mil ner till Karlshamns sjukhus för ett återbesök på kirurgen. Jag var där så pass tidigt att jag hann äta lunch. Jag nyttjad för första gången mitt intyg. Vilket gav mig en fullvärdig lunch för 25 kronor. Lunchen bestod av persiljebiff, potatis, knäckebröd, grönsaker och dryck.
Jag hade dock ganska mycket tid kvar innan jag skulle vara hos läkaren så jag försökte slå ihjäl lite tid, genom att kika in på apoteket.. hur lång tid tar det då? 5 minuter eller något sådant. Jag anmälde mig för mitt besök och åkte upp till plan 11 och satte mig och vänta. Läkaren var några minuter sen, men allt klaffade ändå. Han tyckte jag såg oförskämt pigg ut. :-) Den gamla räven!!! Och visst mår jag bra, oförskämt bra om jag ska vara ärlig.

Efter läkarbesöket så var det ner till bilen igen.. och återresa till Karlskrona med ytterligare 6 mil. Jag var tillbaka i Karlskrona 14,30 och mitt nästa möte som jag hade med Handelsbanken började klockan 15,00. Som ni vet så sökte jag jobb där och blev kallad för en personlig presentation. Jag var jättenervös, det ska jag lugnt erkänna. I början av nästa vecka får jag reda på om jag kandiderar vidare som kassakundtjänstmedarbetare hos dem. De räknar med att tjänsten skall tillsättas andra halvan av mars. De vill verkligen vara säker på att de får rätt person kan jag tänka mig.


Så summa sumarum av min dag... jag har haft en ganska stressig dag men allt har flutit på smärtfritt och inga större förseningar drabbade mig. Nu är jag helt slut, jag blir trött jättefort, men det ger sig väl det också sinom tid. När jag kom hem var jag tvungen att gå och lägga mig en stund, jag tror jag slumrade innan huvudet låg på kudden. :-)

Nu önskar jag alla en skön kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0