Dagens lunch och motion!

Bestod av gårdagens rester... visst låter det.. med tanke på att vi fondueade igår. Jag tog helt allt som var kvar från gårdagens middag och gjorde en gryta, den blev kanongod. Till denna grytan serverade jag fullkornsris. Det var riktigt mumsigt.
Ska ta en promenad i kylan, det är förvisso inte mer än -2,8 grader, men rackararns vad det blåser, och det gör att det blir iskallt. Det blir nog ingen långpromenad direkt, utan jag får nog ställa mig på Crosstrainern i eftermiddag också om jag ska få ihop dagens motion. Kan inte tänka mig annat. Klarar jag 30 minuterspromenad så är det bra och då får det lov att bli minst 30 minuter till på CT. Tänker inte låta det kalla vädret stoppa mig, för hur det än är, så är det så härligt att få lite frisk luft, man blir piggare och lite gladare. Dessutom är det kanonskönt att komma in i värmen efter att man har varit ute en stund. :-) Nå´n som inte håller med mig?
I juni månad satte jag in en efterlysning på reumatikernas forum, jag sökte helt enkelt en promenadkompis. Den 1/1-08 hade en person svarat på denna efterlysning. Jag har skickat ett mail till personen och hoppas att NN hör av sig igen. Det är lättare att komma ut och gå om man har någon som pushar på lite. Det är ju faktiskt också ganska trevligt att han någon att prata med. Än så länge är jag neutral! Det återstår att se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0