Ett tag sedan.

I dag var jag hos dietisten, det var ett mycket postivt möte. Jag har under fyra dagar kostregisterat, kört vätskelista och även haft koll på motionen. Ja, motionsdagbok för jag ju förvisso, men inget som är publicerat officiellt, känns som om det är lite onödigt. Men på det stora hela så rör jag mig ungefär 1 timma om dagen.
Hos dietisten gick vi igenom de här 4 dagarna som jag hade skrivit upp vad jag hade ätit och druckit. Det såg på det stora hela bra ut, men jag måste få i mig mera mjölkprodukter, jag når inte ända fram där. Men annars både vad gäller frukt och grönt så får jag i mig tillräckligt. Det jag ska jobba med just nu är ju då mjölkprodukterna. Vi får väl se hur det går!!!!!!
Jag hade gått ner 3,4 kg sedan mitt sista besök hos henne. Det tycker jag är helt ok. Det innebär att jag nu har gått ner 22 kg. Det känns jättebra. :-)
Efter besöket hos dietisten åt jag lunch med en väninna, det blev kycklingsoppa, den var ganska mäktig, eftersom den var avredd. I övrigt så smakade den väl inte så mycket. Den kunde ha varit lite mer kryddad.
Var även upp och hälsade på på avdelningen, de kände knappt igen mig. De skulle skicka mig ett intyg som ger mig rätten att beställa barnportioner när jag går ut och äter. Det är ju ganska positivt.
Nu tror jag att det här var allt för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0