Förkylning av värsta sort.

Den bara hoppade på mig här i förrgår, värsta rinnsnuvan. Jag tycker det är ganska otrevligt. Jag hade inte alls planerat att bli förkyld, det har jag sannerligen inte tid med just nu. Det är alldeles för mycket som händer. Så i förrgår låg jag i stort sett till sängs hela dagen och bara sov och mådde pest. I går tillbringades också större delen av dagen i sängen, det är länge sedan jag blev så utslagen. I dag däremot har jag haft Johanna hemma och då passar det sig ju inte att ligga till sängs hela dagen heller, så i morse var det bara att pallra sig upp och det gjorde jag, först av alla. Jag vaknade 04,30 och var så gudasugen på en kopp te. Jag fick därmed en lugn stund för mig själv, det var dock för kallt för att gå ut och hämta tidningen, det fick Tommy göra när han kom upp, vilket kanske inte var så snällt, men när det är närmare -6 grader så känns det inte så lockande att bara gå ut i nattsärken. Kan inte tänka mig att det är så där väldigt hälsosamt heller för den delen. I övrigt rullar livet på i sin gilla gång. Johanna är i en trotsperiod och har verkligen kopplat på stora föräldrafiltret, hon lyssnar med andra ord inte alls på vad man säger, man får säga samma sak minst 895 gånger och ändå ... så lyssnar hon inte. Vad göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0