Idag åkte julgranen ut och jag stod på min trasiga crosstrainer.

Den barrade mer än lovligt mycket så vi strippade av den och kastade ut den. Därefter gjorde dammsugaren succeé genom att finnas till med en snudd på tom dammsugarpåse. Tur var väl det, för det är sista påsen jag har hemma. Måste komma ihåg och köpa hem nya påsar. Har ni tänkt på hur svårt det är att komma ihåg någonting som man köper hem max 2 ggr om året.. jag köper i allafall inte hem dammsugarpåsar oftare än så. Mjölk behöver man ju inte skriva upp att man ska ha hem...det följer liksom med automatiskt.


I förmiddags ställde jag mig på Crosstrainern, jag stod 30 minuter, efter det så fick jag i mig 1 liter vatten. Det var helt ok. Det kändes kanon.
I morgon åker vi tillbaka med den till Rusta, eftersom ena drivhjulet har gått sönder och inga reservdelar finns att få tag på. Därefter åker vi troligen till Teamsportia och inhandlar en ny till mig. En sån där grej ska ju hålla längre än... dryga två veckor. Jag är uppriktigt besviken på den dåliga kvaliteten. Tydligen är det så att de inte kan beställa hem en maskin utan man får vänta tills de får in dem igen. Sorry, men det kan jag inte gå med på. Har jag nu kommit igång med den här träningsformen, så tänker jag väl inte lägga av med den, för att de inte kan leverera en ny till mig. Då tar vi pengarna tillbaka och åker och köper en ny någon annanstans.
När jag var klar på CT:n så ställde Johanna sig på den, hon är riktigt duktig, jag fick dra ner motståndet till henne. Titta på bilden och se hur hon kämpar... min lilla kämparprinsessa i plyschklänning och barfota.  :-)

Visst har hon fina träningskläder????

image59



Mamma och Bengt var här en sväng och hälsade på, mamma behövde få ett par dukar manglade så det ordnade vi. Därefter fikade vi lite jag hade satt fram lite lussekatter, mandelmusslor och pepparkakor. Jag tog en lussekatt och en pepparkaka och till den en stor balja tea. Jag tror inte jag drack ur allt tea, det var en lite för stor mugg i förhållande till vad jag normalt idag klarar av. Alla mina tekoppar stod i diskmaskinen...tja.. alla utom en, men den använder jag bara när jag ska ha te på kvällen, till kvällsmålet en trappa  upp framför tv:n. Det är en gåva från min mormor, jag fick den för jättemånga år sedan, mormor är död sedan 20 år tillbaka. Det är en liten bricka, med en teakopp och en kopp för antingen en sockerbit eller teapåse. Jag använder den som teljushållare.. hahaha... eftersom jag inte har socker i teet eller använder tepåsar...jag föredrar lösviktstea.
Innan de åkte så ville Bengt, mammas särbo att jag skulle kolla postkodlotteriet åt honom och det kunde jag väl göra. Jag lovade att jag skulle göra det åt honom, så jag får göra det innan de kommer och firar Johanna i morgon. Min sessa blir 5 år.. det är helt otroligt vad tiden går fort. Det känns inte som det är 5 år sedan jag fick upp henne på min mage... den lilla skruttan på 46 cm 2810gr ... nu 108 cm och 17 kg...det är skillnad det...men tur är väl det! Tänk om hon fortfarande skulle vara så liten och väga så pyttelite det skulle vara otäckt. 

 
FIck mail från Torben idag, mailade honom tidigare och bad om ett recept på smärtstillande. Idag kom svaret, han hade skickat ett recept till apoteket. Jag gillar mailen, den är underbar, tänk att slippa sitta i telefonkö och vänta på att få prata med någon, i ett ärende som tar max 5 sekunder att förklara. Nu skickar man bara ett mail till sin läkare och avvaktar svar, helt underbart.  I  morgon ska jag hämta ut dessa piller och lite annat smått och gott från apoteket.


och sist men inte minst,
ÖNSKAR JAG ALLA EN RIKTIGT GOD FORTSÄTTNING PÅ 2008

Kommentarer
Postat av: lasseg

tek nikend´s under är bra men se upp den dan den
slutar att funka då står allt still
eller //

skall hon bli en liten styrke sessa
??

2008-01-01 @ 19:43:40
Postat av: laila Ek

hallå tjejen läser din blogg nästan varje dag det är kul att veta hur du är till vi ska träffas.
kul att det funkar allt hur går det med din vikt är det första besöket hos Torben?
jag träffa ju honom för ofta!!!!!
nu träffas vi som vi ska varje ferdag på COOP FORUM.
Vi skarattar varje dag åt det.
tror du att jag kunnat blogga , göm svaret till vi träffas så blir det en glad överraskning.
laila.

2008-01-04 @ 17:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0