Johannas födelsedagskalas.

13 st var inbjudna, 9 hade meddelat att de skulle komma, ytterligare 3 dök upp utan att ha meddelat. Ursäkta, men är inte det lite nonchalant att göra på det viset, speciellt om man på inbjudningskortet har skrivit att man vill att vederböranda ska lämna besked om hon/han kommer, det är ju inte barnens fel, så ogärna kan man ju säga att barnet inte får komma in, det handlar om föräldrar som brister i respekt och ansvar.. Jag blev mäkta irriterad. Där stod jag med ett barnkalas, beräknat för 10 ungar med Johanna inräknat och 12 kommer. Jag kommer att påtala för föräldrarna vad som stod på inbjudningskortet och att det faktiskt hör till god ton att man hör av sig om man kommer eller inte. Fiskdamm med 10 påsar godis, som fick plockas om, jag fick skicka iväg Tommy att handla fler klubbor och lite mera godis. Det blev smått kaotiskt. Tur bara att ett av barnens mamma stannade kvar, hon var underbar och hjälpte till, medans jag blev tvungen att sätta mig i ett annat rum och inte alls kunde delta på kalaset. Hur som helst så löste det sig iallafall, även om det tog ganska lång tid. När barnen hade blivit hämtade så fixade jag en kopp tea till mig och två andra mammor. Tommy tog en kopp kaffe. När de hade åkt så gick jag och la mig en stund, helt slut. Tommy tog hand om röran i köket. Johanna hade beställt korv och makaroner till middag och det fick hon, därefter gick jag och Johanna upp och städade hennes rum, oftast får hon städa själv, men jag kände att har totalt 13 ungar lekt på hennes rum så ska hon inte behöva städa själv, det vore inte allt för snällt. Hon missade förvisso bolibompa, men vi busade lite och sedan tittade vi på hästshowen som var på TV i går. Jag tror hon tyckte det var ganska kul. Men som vanligt så tröttnade hon efter en stund, jag ställde henne i en dusch och spolade av henne lite innan det var dags att krypa till kojs. Vi läste Visst kan Lotta cykla, en bok som Johanna älskar. När vi sedan hade läst, så kom Johanna på att hennes presenter låg kvar nere, öppnade, men inte urtagna ur sina orginalförpackningar, hon ville gå ner och öppna, men jag sa till henne att det kunde hon göra i morgonkväll, alltså den 7/1 på kvällen.
Trots att det kom fler barn än vad som var beräknat så blev det ganska bra i slutänden. Alla barnen fick sin godispåse, i den var det förvisso inte bara godis, jag hade petat ner en penna, en pennvässare och ett litet block. Jag tror och hoppas att det var uppskattat hos barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0