Lördag 26/1-08

Ja, då har vi snart avverkat årets första månad och visst märks det att det börjar bli lite ljusare på dagarna.. när det inte är grått och regnigt då förstås...
I dag har jag varit inne i stan. Johanna ska på kalas i morgon så jag behövde handla en present. Passade samtidigt på att träffa en väninna, vi gick runt lite på stan, jag hittade en sommarklänning till skruttan. Det var halva reapriset, så klänningen kostade 49,50. Det tyckte jag var taget.
Jag kom hem ganska sent på eftermiddagen och var jättehungrig, så vi hade rostat bröd och te till mellis. Det var inte alls dumt. Det blev lite slarv med lunchen. Inte bra, jag vet! Men det är inte alltid som det löser sig till det bästa. Till middag åt vi lamm och klyftpotatis till det serverades en sallad och en konjakssås. Jag skållar tomaterna eftersom jag måste skala dem. Det funkar helt ok. Måste ju vara försiktig med allt vad "hårda skal" heter eftersom det kan fastna i den nya lilla magmunnen.. och av erfarenhet så vet jag att man mår fruktansvärt dåligt när det händer.  Därför är det bättre att vidta åtgärder som gör att man kan undvika sådana fällor.
Nästan allt skalas.. I vissa lägen kan det ju vara lite jobbigt. Men, på det stor tycker jag att det funkar bra. Apelsiner är ju inget som jag tar med mig i väskan för att ha som mellis om det skulle vara så att jag måste äta något, eftersom det är så kladdigt att filéa apelsinerna. Hinnorna från citrusfrukterna kan också ställa till med besvär.. eftersom dessa gärna maler runt i den lilla magen och sedan kan fastna... Men gudarna ska veta att jag saknar apelsin... det är ju så gudagott och hemma går det ju faktiskt an att slabba lite med sådan frukt så helt uteslutet är det ändå inte.
Till kvällsmål i kväll blir det nog lite parmaskinka och melon.. hmmm så jättegott. Vad som kommer att drickas till det.. hmmm det återstår att se..

Nu önskar jag alla en riktig trevlig lördag kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0