Motion... vilken morot och besvikelse

I morse körde Tommy bort mig och Johanna till dagis, sedan körda han direkt till jobbet. Jag hade bestämt mig att jag skulle gå hem från dagis. Vi mätte sträckan, det är precis under 3 km bilvägen. Jag lämnade Johanna och pratade lite med personalen, ändrade lite tider för nästa vecka. Klockan var 07,16 när jag gick därifrån och hemma var jag när klockan var 07,51, det hade alltså inte tagit mer än 35 minuter att gå. Jag blev så besviken, tog det inte längre tid, jag hade räknat med en promenad på minst en timma... ha ha ha.... vilken blåsning jag gick på!!!! Nåväl, hemma och ganska otillfredställd så började jag med att fylla på vattendepån, 3 dl smaksatt med realime. När klockan sedan var 09,00 åt jag mitt mellanmål, det bestod av en knäckemacka och en kopp tea (MamboJambo) ett jättegott tea. Därefter bestämde jag mig för att jag skulle träna vidare, så jag plockade fram en cd och gick upp, ställde in Crosstrainern på 40 minuter, petade in cd:n i dvd och slog på TV:n, gick in och ställde mig på Crosstrainern. Jag mådde så oförskämt bra när jag kände svetten byta fram. Jag fixar det OCH tycker dessutom att det är ganska kul. Jag känner att jag får jobba med kroppen. När jag var klar och hade duschat och fått på mig kläderna, satte jag en skorpdeg, jag tycker skorpor är gott som mellanmål, samtidigt började jag fixa lite lunch, jag kokade en potatis och tog en burk makrill, skar lite sallad till det. Inte världens bästa lunch kanske, men ack så gott.
I lördags tog jag mina mått, tänkte att syns det inte på vågen, så kanske det syns på minskat antal cm. Tanken är att jag ska ta mina mått 1 gång i veckan för att se om det händer något, vilket det rimligtvis borde, annars kan jag väl lika gärna lägga ner?
En sak till som jag har gjort, det är en sammanställning på min träning. Vilken typ av aktivitet, hur länge och vilket datum jag gjorde det. När man ser att det börjar komma som en rutin, att man måste göra något för att man ska må bra, då tycker jag att man har kommit en bra bit på väg. Hjärtat mår bra att få jobba lite extra. ♥ Jag hoppas jag nu kan komma att hålla den här nya rutinen om träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0