Nu har det varit mycket ett par dagar


I onsdags fyllde Johanna år, hela 5 år... tiden har verkligen gått fort. Mor och Bengt var här. Heidi och Nathalie kom förbi för att gratta henne. Vi fikade lite, när Heidi och Natta sedan åkte så fixade vi lite lunch, helt fel i matordningen hela dagen, jag mådde inte så där jättebra! Därefter åkte vi och lämnade tillbaka Crosstrainern till Rusta och fick pengarna tillbaka, det var absolut inga problem. Sedan åkte vi till Teamsportia och där hittade jag min nya maskin. Den var förvisso något dyrare, men troligen mer kvalitet än den som Rusta sålde. Tittar man på de två olika maskinerna så kan jag bara säga att rent ergonomiskt så är den som köptes på TeamSportia betydligt mycket mer ergonomisk, jag svankar inte när jag jobbar på den, den är enklare att jobba på. Någonting som Heidi såg var att den på rusta inte gick i en elips utan gick upp mer när man trampade runt. Kanske därför den var tyngre att jobba på.

På torsdagen så träffades jag och Heidi, vi drack ett par glas vin och därefter gick vi ut för att äta en bit mat. Det blev lite för mycket av det goda. Efter maten blev jag helt slut och kände att jag behövde åka hem. Jag tog en taxi hem och gick och la mig, läste en stund, därefter somnade jag. Kanske var det tur, med tanke på att Johanna stökade från midnatt fram till klockan 03.00. När klockan var 00.30 föreslog jag till Johanna att vi skulle gå ner och ta en skorpa och ett glas mjölk, hon höll med. Det visade sig att hon var ganska hungrig. Vi satt väl nere i köket en timma eller så innan vi gick upp igen. Därefter låg Johanna och pratade med sin Ponny, ett gosedjur hon fick av Heidi och hennes flickor i födelsedagspresent. Hon har helt sonika döpt hästen till Ponny.

I fredags var vi och handlade inför Johannas kalas. Det blev inte direkt billigt, men vem har sagt att barnkalas är billigt. Det var hattar, duk, servetter, engångsmuggar/tallrikar balonger och självklart godis till fiskdammen. I år blir det dock inte så mycket godis, eftersom jag istället kommer att plocka ner ett litet block, en penna, en pennvässare och ett sudd till ungarna. Jag tror att det är mycket mycket bättre- om än inte lika roligt, enligt de små liven, that is!!!

Till middag fondueade vi, vi hade lite nötkött, fläskkött, grillkorv paprika, lök, broccoli, blomkål, champinjoner och tomater. Tomater går alldeles utmärkt att fonduea och eftersom jag inte får äta skalet så var det kanon! Till det hade vi baugetter och så drack vi vatten till. Johanna tyckte det var ett jätteroligt sätt att fixa middag på! Hon fick ju plocka maten själv! :-) Vi kom fram till att vi skulle göra det lite oftare än vad vi gör. Jag kan tänka mig att vi skulle kunna göra det en gång i månaden. Eftersom det faktiskt tar ganska lång tid, så måste det ju vara det ultimata sättet för mig att äta, eftersom det är lite åt gången och det tar sin tid! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0