Storvuxen kontra Normal.

Vart tog söndagen vägen egentligen? I dag har jag inte gjort mycket mer än legat på soffan, har varit så otroligt trött och känt mig olustig på något vis. Efter frukosten, så var jag tvungen att lägga mig ner, efter lunchen lika så. När Johanna väl gick iväg på kalaset som hon var bjuden på, så gjorde Tommy och jag lite nytta uppe. Vi håller på att gå igenom samtliga kartonger på vinden. Det blir lite varje gång som avverkas, grejer som lämnas till Kupan och andra second hand butiker. Det är ganska skönt att rensa ut lite emellanåt.
På tisdag tänkte jag att jag skulle lämna in en säck med kläder som är flera storlekar förstora. Det finns ingen orsak att jag ska behålla de. Storvuxna människor har jättesvårt att få tag på kläder som passar och som dessutom sitter ganska bra. Det är kanske något man inte tänker på som "normalviktig" Jag vet inte, jag har aldrig varit där. Hur som helst så känns det som ett ämne som är lite tabu, storvuxna får inte/ska inte få bära kläder som sitter snyggt. De ska helst gömma sig i stora bylsor. Jag vet inte om det är någon som känner igens sig i den beskrivning jag ger. Kom nu ihåg att det här är mina tankar

Jag läste i tidningen Tara som jag prenumererar på, en insändare som just handlade om stora kvinnor. Enligt skribenten så skulle helst stora kvinnor (modeller) absolut inte få existera, utan det skulle vara trådsmala. Jag tog väldigt illa vid mig av den insändare. Skribenten argumenterade också på ett i mina ögon väldigt korkat sätt, när denne påtalar att storvuxna klagar över att kläder är så dyra, "ja, men det går ju åt mera tyg att sy i stora storlekar." Jag tänkte i mitt stilla sinne... om kläder för storvuxna är dyra pga tygåtgången, så skulle ju babykläder vara i stort sett gratis, eftersom det går väldigt lite tyg till att sy dessa små plagg. Jag köper helt enkelt inte det argumentet. Jag är inte av uppfattningen att stora storlekar är så mycket dyrare än normalstora storlekar. Däremot "udda" storlekar tror jag kan bli dyrare, eftersom det dels inte tillverkas så många exemplar. Själv har jag gått ner ungefär 4 storlekar i kläder. För alla som inte vet, kan jag bara tala om att det känns helt fantastiskt!

Vad tror ni?

Nu önskar jag en trevlig söndagkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0