Hem från farmor och farfar.

I fredags åkte vi från Johannas farmor och farfar. Det var några härliga dagar, även om jag mest bara vilade. Johanna lekte med sina kusiner och det syntes att hon hade kul. Resan hemåt startade 06,10 på morgonen, det hade inte hunnit bli så varmt. Vi kom hem när klockan var 11,45. Sista biten var ganska jobbig, jag satt bak med Johanna och hade solen gassande in genom sidorutan. AC i bilen har dessutom gått på långlunch. När vi kom hem var jag helt slut, även om jag slumrade en stund i bilen. Fötterna var svullna och jag mådde blä. Johanna sov nog ett par timmar, men det var inga problem att få henne i säng på kvällen. Det vi gjorde under de dagar som vi var där, vi var blandannat på 4H gården, 4H står för Hälsa, Huvud, Hjärta, Hand. En gård där de har lite djur, så som kaniner, hästar, höns och andra djur. Därefter var vi och åt glass och mådde allmänt bra. När vi skulle åka därifrån var jag trots allt så slut att jag trodde jag skulle rasa ihop. Jag blev helt enkelt paniktrött. Johannas farmor bjöd oss på lunch på en restaurang, där de hade jättegod mat. Det var dessutom rent och fräscht. Jag handlade lite kläder till den kommande lilla krabaten, det blev en liten jacka och en liten byxa med fot. Johanna fick ärva en papperskasse med kläder och en hel kasse med skor från en av sina kusiner. Johanna och hennes kusiner badade i vattenspridarblomman och det tyckte de var jätteskönt, jag förstår det, med tanke på hur varmt det har varit.



Bad i vattenspridarblomma


Barn i bur på 4H gården


Mer vattenlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0