Min duktig lilla tjej.

Började dagen med en tallrik mannagrynsgröt med sylt och mjölk. Sedan gjorde Johanna och jag oss i ordning. Jag körde Johanna till dagis, där man idag hade midsommarfest. Eftersom hon är 15 timmars barn och semestrar har börjat så är hon på dagis 3 timmar om dagen. Jag tycker väl att det är lite futtigt, men men.. det ger mig lite tid att vila, jag behöver det nu.


Midsommarstången på dagis.

Jag hämtade Johanna 11,30 och när vi kom hem åt vi lite lättlunch. Johanna gick sedan till en kamrat och lekte en stund, innan jag hämtade henne. Vi skulle åka till stan och klippa henne. Hon blev jättefin. Det var verkligen välbehövligt att klippa henne. Hon är ju så ömhårig och pipig när man ska borsta ut det, så nu försvann alla slitna toppar och lite till.  Tack och lov.
Det var lite kul, för samtidigt som Johanna hade tid, så hade en av hennes dagiskompisar också tid på samma salong. Världen är bra liten... fast å andra sidan sett Karlskrona är inte så stort! :-)
Efter frisörbesöket åkte vi hem till min mamma en sväng och tog en snabbfika innan det var dags för besök på BVC. 5½ årskontollen. Läkaren, som förövrigt är min gamla barnläkare lyssnade på hjärta, lungor. Det lät rent och fint. Johanna fick hoppa på ett ben, vilket hon klarade galant. Hon fick också klä av och på sig för att kontrollera motoriken. Johanna har hunnit bli 107,5 cm lång och väger 18,9 kg. BMI 16,4. Hon fick även en vacination och sa inte ett pip. Efteråt sa hon förvisso att det gjorde lite ont...men inte mycket.
Eftersom Johanna är konstant snuvig, så bad jag att läkaren skulle skriva en remiss till allergologen, så vi får testa henne att hon inte är allergisk mot något. Det skulle hon göra! Så nu är det bara att vänta på kallesle dit.
Eftersom läkaren tyckte att Johanna hade varit så duktig, så fick hon välja tre saker från hemliga lådan, det blev två jättefina bokmärken och ett annat märke av något slag.
När vi kom hem så stack Johanna iväg till en kompis och kom sedan hem och talade om att kompisens storebror hade sprutat vatten på henne. Ungen var dyngsur på ryggen. Kanske inte lika kul då, men barn är barn.
Till middag hade vi stekt falukorv och makaroner. När vi hade ätit drog Johanna iväg igen.. hon är ett riktigt utebarn. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0