Morgonstridigheter....

Gud så jag avskyr dessa stridigheter på morgonen med min trotsiga lilla dotter. Hon är ju underbar i alla lägen, men att trotsa mig på morgonen är inte rätt tillfälle. Speciellt inte när jag är så graviditetsilsken som jag är. Många favörer riskeras att dras in just för hon inte gör som jag säger åt henne. Hon piper och gnäller så snart hon inte får sin vilja igenom. Men snälla nån, tjafsa inte med mig på morgonen. Jag fixar inte det. Jo, jag vet att det hör till åldern, hon är 5 år och har ibland svårt att sätta ord på sina tankar.
I morgon är det tänkt att vi ska ha lite fredagsmys, det är inget som hör till vardagligheterna. Det är ibland när Tommy inte är hemma som jag tycker att vi kan ha lite mys. Men som hon har uppfört sig den här veckan känner jag att det inte känns som om vi ska ha det. Iallafall inte så som jag hade planerat det. Nåväl hon får väl en chans till idag och under morgondagen att visa för mig att hon kan uppföra sig som folk och faktiskt lyssna på det jag säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0