Samfällighetens städdag

I går var det dags för den vårliga röjningen av samfällighetens allmänna områden. Vi samlades klockan 09.00 och satte igång med krattor och trimmers/röjsågar.
Eftersom det hade blivit pengar över, så bjöd samfälligheten på förmiddagsfika, bestående av bulle och kaffe/saft eller te. (Jag är nog den enda som dricker te.)
Röjningen i år gick fortare än förra året, troligen därför att vi har hållt efter lite grann.
På kvällen var det dags för grill också det tillsammans med alla grannar. Jättetrevligt.
Vid 9,30 ringde en av Johannas dagiskompisar och ville komma och leka, inget man kan neka till. Så vid 10,30 kom då hennes kompis. Johanna och hennes kompis hade jätteroligt, de badade i den lilla poolen som vi köpte till Johanna förra året. Jag tror att de tyckte att det var skönt, det var ju trots allt ganska varmt igår 31/5-08.
För min personliga del så blev hela mathållningen tokig igår, men det är ju sånt man får räkna med. Efter maten igår, när klockan började dra sig mot 20,30 så bröt vi upp och gick hem. Jag var helt slut, inte så konstigt kanske med tanke på att jag hade varit vaken sedan 05,00 på morgonen. På sätt och vis uppskattar jag dessa tidiga mornar eftersom det ger mig lite tid för mig själv. Dessutom så är det ganska friskt ute på den tiden på morgonen. :-)
Jag sov nog före 21,00 igår kväll, vilket innebär att jag somnade före Johanna, Tommy nattade henne.

image73

Felicia och Johanna badar i Johannas pool

image74
Felicia och Johanna igen, vet inte riktigt vad Johanna har för sig

image75

Johanna och Alma känner på vattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0