Simskola

I måndags började sommarsimskolan, ja.. inte för mig då utan för Johanna. Det var ganska blåsigt och så, men solen värmde ändå lite. Tänkte i mitt stilla sinne att egentligen så är man ganska elak, som sätter sina barn på utomhussimskola, jag menar, det är ju dagar som inte besitter världens skönaste väder... och ändå "tvingar" man ner sina barn i poolen eller i havet. Johanna går på ett utomhusbad. I morse när vi var i väg så var det inte mycket mer än 13-15 grader, jo och i den här poolen det skulle hon. Jag skulle ju aldrig någonsin hoppa i....men så är jag en riktig badkruka också.. det ska vara minst 20 grader i vattnet för att jag ska gå i.
Det här innebär att Johanna nu har gått på sin sommarledighet och börjar inte på dagis igen förrän 4 augusti. Jag vet egentligen inte hur hon känner inför det, det är ganska lång tid att vara utan sina kompisar på dagis. Men men.. jag prioriterar simskolan, med tanke på att jag anser att det är en billig livförsäkring om hon lär sig att simma. En annan kul sak är att även dessa små har livräddning. Johanna har ju redan gått en termin på simskola inne i stan, även då hade de livräddning. Jag tycker det är helt kanon.
Både igår och idag när hon kom upp ur poolen så har hon varit blå om läpparna och huttrat som jag vet inte vad. Nu hoppas jag bara att det blir lite varmare och lite mindre blåsigt, så hon faktiskt kan njuta av simskolan.

Nu önskar jag er alla en riktigt skön kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0