Söndagsmiddag

Igår var familjen bjuden till min underbara lilla mamma, hon hade bestämt sig för att bjuda på lite "mannekängmat" , ett uttryck hon hört från något svenskfinskt program.  Hon bjöd på baconlindad kyckling i örtsås, färsk potatis och sallad. Till det serverade hon vin. Jag drack vatten eftersom jag körde och är gravid. Johanna fick pärondricka, något som hon älskar. När vi hade ätit hjälpte Johanna till att duka av, hon är jätteduktigt på sån't, därefter fick hon duka fram till efterrätten, som var en rabarberpaj med vaniljsås. Det var årets första för mig och min familj. Efter det så busade Johanna med sin morfar och jag var tvungen att gå och lägga mig en stund, helt otroligt så trött jag blir för minsta lilla.
Lånade hem mammas glukosmätare och tänkte att jag skulle ta ett fastesocker på måndagmorgon. Har funderingar på om jag har fått graviditetssocker och om det är det som gör mig så innerligt trött. Önskar jag fick sova 24 timmar. Det skulle vara helt underbart.
Mamma hjälpte mig med lite mangeltvätt som skulle dras innan jag kunde mangla det. När vi kom hem så var Johanna ute och lekte en stund, klockan var väl närmare 19,00 när hon kom in igen. Jag var då klar med mangeltvätten och frågade Johanna om hon hade städat sitt rum, det hade hon sa hon. Jag måste säga att jag blev imponerad när jag bar upp tvätten och tittade in på hennes rum. Det var kanonfint. När jag lagt in tvätten så tog jag fram dammsugaren och dammsög hennes rum, eftersom det tidigare på dagen hade hänt en liten olycka inne på hennes rum.  Gjorde Johanna natteklar och sedan fick hon se en prinsessfilm, jag la mig för att läsa en stund, håller på med David Eddings "Sagan om Mallorea".  Efter en stund kom hon in till mig och frågade om jag kunde läsa för henne. Det kunde jag väl göra. Vi läste om Snövit. Låg och mös en stund efteråt, jag tycker det är en viktig stund på kvällen att få ligga och mysa med henne, hon vill prata lite om hur dagen har varit och så.. och visst är det jätteviktigt att man som förälder lyssnar på sina barn. Vid 20,45 sov min ängel och jag gick ner och fixa en kopp te och några skorpor.
Som avslutning på kvällen satte jag och Tommy oss vid TV:n för att se ett avsnitt av Startrek Voyager. Vi är lika frälsta båda två. Har samlat samtliga boxar med Startrek serierna (Star Trek The next generation, Deep Space 9 och nu håller vi alltså på att samla ihop boxarna för Voyager.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0