Ambulerande hårfrisörska....

Det kan man kalla min hårfrisörska för. En kompis till mig arbetar som hårfrisörska brevid sitt heltidsjobb. Hon åker hem till sina kunder och har även tillgång till en stol på en salong nere i Ronneby.
Jag talade med henne tidigare i veckan och då bestämde vi att hon skulle komma hem till mig och klippa mig i dag. Det var verkligen välbehövligt. Jag köpte hem lite hårfärg så hon färgade även mig. Jag hade väl tänkt mig lite slingor också, men det tyckte inte Annelie att jag skulle ha.. så vi hoppade den biten. För hela kalaset betalade jag endast 300 kronor...kanonbilligt tycker jag med tanke på att jag själv slapp köra in till henne för att bli klippt.  Hur blev då resultatet... ja, döm själva.




Själv blev jag jättenöjd med resultatet.. och det är väl det som räknas.
På förmiddagen gjorde jag redo för advent här hemma, ljusstakarna är framme och några av dem är inkopplade, adventstjärnorna hänger i fönstrena.. det är bara adventsljusstaken med mossa som är kvar att ordna. Julgardinerna kom upp också. Känns ganska skönt att ha det avklarat, att kunna stryka det från "Att göra listan"

Nu ska jag fixa mig en balja te och sätta mig och se ett avsnitt startrek innan det är dags att hoppa i knopplådan.

Kram på er alla där ute...och ha en underbar kväll- glöm inte bort att ta hand om varandra... det behövs i dessa tider av stress och elände.

Kommentarer
Postat av: lasse

snygt för förriskt

2008-11-24 @ 09:02:17
Postat av: lasse

snygt för förriskt

2008-11-24 @ 09:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0