Ett år sedan...

Ja, nu är det ett år sedan jag fick mitt diafragma bråck åtgärdat, så när som på en dag! Jag frågar mig själv hur jag mår och kan inte säga annat: Jag Mår Toppen!  Operationen gjordes på thoraxkliniken i Karlskrona, så mycket kompent personal, så underbara. Jag kan inte annat än lovorda dessa underbara människor. Det var skitjobbigt när jag var mitt uppe i det, med operationssår, dränage och dessutom nyopererad Gastric By Pass. Började ju så smått att äta när jag låg på thorax. Hade väl inte fått in rutinen av hur mycket eller hur sakta jag skulle äta för att inte börja må illa. I början fick jag sprutor mot illamåendet, men som hjälp till mig, så nekades jag dessa sprutor efter ett tag. Vilket säkert var jättebra. Jag insåg det inte bara just då.
Jag vill ge all personal på Thorax en jättebukett med


Nu pratar man om att Thoraxkliniken inte är lönsam, jag hoppas sannerligen att våra folkvalda tänker om, thorax behövs. Man kan inte alltid tänka i pengar. Vilken blir den totala förlusten? Människoliv, därför att man inte hinner få vård i tid. Det är helt otroligt, jag undrar vad de använder våra skattepengar till! Det verkar som om våra folkvalda anser att pengar är mer värda än ett människoliv. Så förbaskat snett, jag undrar vart vi är på väg!!!
 
Nu var förvisso inte mitt tillstånd livshotande, men ni ska veta att det gör J***ligt ont när tarmarna är på väg att krypa upp i brösthålan.

Om någon som läser det här, jobbar på Thorax i Karlskrona, hälsa dem alla!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: bea

det ska jag göra..Svärmor jobbar där.

2008-11-03 @ 17:37:18
Postat av: Anne

Man bugar och tackar! Skönt att det gick bra!

2008-11-03 @ 19:56:36
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anne

Man bugar och tackar! Skönt att det gick bra!

2008-11-03 @ 19:57:33
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0