Fredag & Lördag Sammanfattning av halva helgen.

På fredag morgon åkte jag, min mamma, Johanna och Spirit till Ikea i Kalmar, en resa som var planerad.  Eftersom mamma inte längre ser att köra bil och gärna ville dit, så tycker jag att jag kan ställa upp. Självklart blev det en del handlat, fast jag glömde ju en hel del också... så som smörknivar och lite annat krafs.
Kan ni tänka er jag gjorde en resa till Ikea och köpte inga servetter, annars brukar jag alltid komma hem med massa servetter när jag har varit där.
Förresten så har RUSTA öppnat i samma område som Ikea, där var vi in en sväng också, hittade en jättenalle (86 cm) för 99 kronor, nu fick man ju bara köpa en/ hushåll. Mamma köpte en och jag köpte en, det ska bli som julklappar till Spirit och Johanna ifrån mamma.
Vi började med lunch på Ikea och sedan lämpade jag av Johanna i lekrummet, där jag förklarade att jag var där med min mamma som har svårt att gå, så jag undrade om det gick bra om Johanna fick vara där längre än en timma. Det var ok så länge det var lite barn i lekrummet. Efter 2 timmar ringde dem och tyckte att jag kunde hämta henne. Jag sa att jag stod i kassakön och då gick det ju bra att vänta lite till.  TACK till Ikeas barnvakter! :-)
Hemfärden från Ikea var lite jobbig, eftersom solen stod så jättelågt, jag såg knappt vägen. SKITLÄSKIGT. När vi började närma oss hemmet så sa jag till mamma att jag skulle köra hem och lämna barnen och sedan köra henne till stan. Jag kom på en sak jag var tvungen att diskutera med henne och det var inget för små barnaöron. Johanna stack direkt över till granntjejen och jag lämnade Spirit i Tommys vård. Sedan bar det av till stan för att lämna av mor.
På hemvägen, passade jag på att köra ner till Nättran och lämna in ett paket som skulle tillbaka till Laredoute. Beställde en kjol därifrån.. som var för stor. Eftersom deras kläder är i franska storlekar, dessa är ungefär en storlek mindre än våra. Kjolen jag beställde var dessutom helfodrad, men ändå för stor. SÅ jag tänkte att den ska jag ha fast i en storlek mindre. Det här är bara en bekräftelse på att jag i dag är en 46/48 och inte en 54/56 som jag var för ungefär ett år sedan.

Lördag, ja, dags för simskola igen. Johanna frågade redan vid 7,45 om hon fick gå över till grannen. Och det fick hon ju.....INTE. Man kan ju låta folk vakna i lugn och ro, något Johanna har svårt att förstå... eller så är det så att hon tycker att eftersom hon är vaken så ska alla andra också vara vakna.  :-) Jag vet inte..
Det var hur som helst jag som skulle köra, fast jag hade ju sett att Tommy hade följt med, så jag hade kunna göra mina ärenden på stan. Hade planerat att köpa julklänningar till tjejerna och lite annat smått och gott. Men så blev det ju inte, utan när jag hade kommit hem och ätit lunch, så bar det av in till stan igen. Till att börja med  fick jag snurra runt hela stan för att över huvudtaget hitta en parkering.. helt otroligt. Nästa gång tar jag nog bussen in så jag slipper snurra runt som en galning och bli irriterad över sådanan triviala saker. Kom hem igen vid 3-tiden och var jättehungrig, kände riktigt hur blodsockret sjönk.. tur att det inte tar så lång tid hem. När jag kom hem så berättade Tommy att Johanna hade somnat vid datorn och det var ju inte första gången, hon hade sedan vaknat till och gått upp på sitt rum och där hittade jag henne sovandes på sin sackosäck. Hon vaknade till när jag knackade på hennes dörr. Jag frågade om hon var sugen på mellis och fick något gutralt svar om att det var hon. Gick ner och fixade det och sedan var Johanna pick och vaken igen!


Jättetrött

Fick sedan ett ryck att plocka fram julgardinerna till vardagsrummet, julröda linnepaneler. Kanonfina tycker jag! Strök och hängde upp dessa. Fönstrena tvättade jag tidigare i veckan. Nu ska jag bara lura upp Tommy på vinden så vi får ner våra advents och julsaker. Måste ju få upp adventsakerna nu också, det ser så tomt ut, speciellt i köksfönstret eftersom mina orkideer har fått flytta upp till TV rummet, för att ge plats åt advents stakarna.

Tjingeling..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0