Gud sån't tråkigt väder...

Ja, jag tycker verkligen att det är tråkigt när det är så här grått som det är idag. Inte gör det saken bättre av att jag måste valsa runt med dammsugaren och moppa golven. Det ser ut som ett bombat Beirut här, önskar att dygnet hade fler timmar, känns som om man skulle behöva det. Apropå städgrejer.. så har jag investerat i en ångmopp, eftersom jag blev så top tunnor rosenilsken på alla moppar som är avsedda för högerhänta. Hur kul är det när man står och vrider ur moppen och så lossnar eländet från skaftet bara för att man är vänstervriden och inte förstår att man måste vrida åt andra hållet, för att den inte ska lossna. :-) , Med ångmoppen har jag inte det problemet. Den är helt underbar, har aldrig fått så rena golv tidigare. Skulle dessutom vilja hävda att den är mer miljövänlig, eftersom man bara använder rent vatten och inga rengöringsmedel som lägger sig som en hinna på golven. Det absolut värsta är att jag dessutom behöver rensa golvbrunnen i duschen. Som det är nu så blir det ju nästan som en halv simhall i duschrummet. Oh.. jag tycker det är så snuskigt.. på med latexhandskar och en klädnypa över näsan! Blääää.....

Skulle dessutom behöva gå en rask promenad, men det får nog vänta tills Tommy kommer hem, jag vill gå ensammen, eftersom jag då inte behöver tänka på att hålla koll på någon annan än mig själv, vilket kan vara nog så besvärligt när man går i en annan värld. :-) Hinner jag inte med någon promenad, så får det väl bli en sväng på crosstrainern, förra årets julklapp från Tommy. Den absolut bästa julklappen jag någonsin fått!

I kväll ska vi ha fondue eller parfy som Johanna säger till middag. Det är något Johanna tycker är jättegott och dessutom jättekul, hon får ju laga sin egen mat. :-)

Har dessutom kontaktat Partylite, tänkte jag skulle försöka hinna med och ha ett ljusparty innan jul. De säljer helt underbara ljus, ljus som brinner kanonfint och inte rinner. Dessutom så har dem jättefina ljustillbehör, iform av ljuslyktor och annat smått och gott! Om någon av er som läser bloggen skulle vilja komma, så säg till så återkommer jag med tid och datum till er.  Så får vi hoppas att det stämmer med annan planering!

Nej, nu får jag nog ta itu med den där dansen med dammsugaren så jag kommer igång här någongång...annars blir det väl att jag hittar någon bra ursäkt för att inte göra det... ;-)

Glöm inte bort att solen skiner bakom molnen~~Ha en strålande dag!

Kommentarer
Postat av: sandra

Hejsan.

Jodå vi kom på en lösning. även fast den blev stor, haha blir så när man äger över 300 filmer (A) tror jag har lite av ett musik och film intresse som min far. lite ska man väll brås på honom med. :D.

Vädret är skit här i sthlm med. man blir riktigt trött av det, kan det inte komma snö snart så man blir lite piggare. det är ju så himla mysigt med snö!



Kramar Sandra

2008-11-07 @ 10:06:54
URL: http://flumhum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0