Hostans natt...

ja, det kan jag väl kalla den här natten för. Har hostat större delen av natten, en sån där äcklig kliande stickande hosta, som bara inbjuder till mer hosta när man väl börjat. Inte alls kul. Var tvungen att ta mig en kopp te, passade samtidigt på att ta lite Nipaxon (hostdämpande). Får väl se om det hjälper, annars är det väl bara att ge sig ut i mörkret och riva av lite timjan och göra en dekokt på det. Det brukar hjälpa, det lenar en sönderhostad hals och löser slem, så det är effektivt.
Det är ett under och tur att jag inte har väckt hela huset med min hosta. Det är väl Spirit som jag har stört, för hon ville absolut inte sova i sin korg, utan har sovit mellan mig och Tommy, med resultat av att hon har legat och sparkat på mig, tur att hon inte sparkar så hårt än! :-)
Nu ska jag fixa mig ytterligare en kopp te och sedan försöka få ett par timmars sömn till innan det är dags att göra sig i ordning för att ta vara på den nya dagen som sakterliga nalkas.

Kram på er alla där ute.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tjo

Jo,livet är lite så där i bland, och det är verkligen inte lätt att veta vad man vill göra av det, men till slut lär det nog faktiskt bli rätt bra ändå :D iaf hoppas jag på det just nu.



Jadå jag ska hälsa gubben, ska komma ihåg det i morgon då han är min chafför till läkaren :p.



Ha det så bra med nya bebisen och allt :D

2008-11-04 @ 15:41:25
URL: http://flumhum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0